fredag 5 augusti 2011

TjabaTjena mitt...räcke!

Dagens fundering...Om ni ska till exempelvis ICA Maxi, Citygross eller någon annan förättning som har en stooooor parkering så titta på marken där på parkeringen. Vad ser man då? Jo, förvånansvärt många märken av diverse utsläpp från parkerade bilar. Kolla själva får ni se! Det är oljefläckar, bensin och annat som liksom gjort pölar i astfalten. Så det är lite skrämmande om man tänker på hur mycket vissa bilar kanske läcker.

Idag var "Maggan" och jag på MAX. Då upptäckte vi att dom även har hemkörning. Vi frågade hur det gick till och fick till svar att man beställer via hemsidan och så kör taxi hem maten. Det blir ju inte direkt superbilligt men är man ett gäng där hemma som ölat eller på olika sätt inte är körbara så är det ju helt klart ett alternativ. Innan har det bara varit vissa pizzerior här i staden som erbjudit denna tjänst, förutsatt att man beställer minst 2 pizzor.

Annars rullar det på, blir ganska lugnt idag men sedan blir det full fart. Börjar ju min semester med allt vad det innebär. Men samtidigt ska det bli enormt skönt. Hade tänkt börja denna högtid med sovmorgon men kom på att det går inte för sig, ska ju iväg. Men sova kan jag säkert göra lite längre fram på semestern. Ska även se över min semesterplanering så att den blir någerlunda vettig. Man kan ju inte bara ligga i sängen....tror jag. Men det beror ju på..eller hUr.*S*

Just det, efter att Maggan och jag lunchat drog vi till metropolen Media Markt eftersom Maggan skulle framföra diverse klagomål på en TV han köpt. Jag passade då på att flanera lite och kom fram till att idag räcker det inte med att brygga kaffe som förr. Nä, det fanns över 50 olika kaffebryggare och kaffemaskiner att välja på. Den ena mer avancerad än den andra och vissa såg faktiskt även ut att komma från yttre rymden. Själv äger jag ingen kaffebryggare eller någon annan form av helvetesmaskin för kaffe. Klarar mig gott och väl på pulverkaffe och vattenkokare. Ja, även vattenkokare fanns det ju en hel del av.
Usse har förresten en sådan där mackapär från out of space. Själv tycker jag det verkar vara ett himla pyssel bara för en kopp kaffe. Först fylla på vatten i "tanken" sedan in med en liten kopp i micron och sedan i med en kaffetablett osv. Men men, inte mycket att säga om för till slut blir det ju trots allt kaffe.
På jobbet är det dock ännu enklare, bara att sätta sitt pekfiner på en knapp och ut kommer kaffe.

Blev förresten haffad av affärens Apple-försäljare som försökte sälja på mig alla möjliga typer av Apple-saker. Jag lät honom hållas och glänsa lite så han fick dra sin inövade historia. Sedan drog jag min egen histora om Apple. Det tog liksom död på resten av konversationen.... Är inte första gången det händer men jag tycker det är lika kul varje gång man kan sätta en sprättig person på plats. "Men han gör ju bara sitt jobb" säger folk då. Ja, vaddå? Det gör ju jag också....

På tal om sprätt. Undrar vem som kom på att översätta Bugs Bunny till Snurre Sprätt...???

Låten för dagen är Michael Holborns "Til the Sun came Up". Har även blivit Usse-låten nu efter noga övervägande. Hade att välja på den eller Hallonsaft med Klasse Möllberg och Smurfarna. Så valet blev ganska så enkelt trots allt....

På återhörande!
SemesterEken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar