måndag 29 augusti 2011

Skura, sura eller tura?

Hej hallå allihopa everybody!

Japp, så har ännu en helg passerat förbi. Det har varit en helt som inneburit allt från vin, loppis, regn, knatterace och en tur runt sjön. Samt även lite annat smått och gott som hör helgen till. Sedan har jag även lyckats somna i soffan två dagar på raken mitt på ljusa dagen. Men jag skyller på någon annan denna gång.
Well, helgens nykomling är i alla fall Harry Boy, denna lilla gigant. Han har även varit med på jobbet idag till "allas" förtjusning. En kom på att Harry Boys kläder inte är fastsydda utan går att ta av...och på. Hm, okej okej...


Visst är hon fager, den lilla tand fén. Om man sedan tror på att denna varelse finns eller inte är ju upp till var och en. Själv har jag aldrig haft besök av henne trots att jag både lagat hål och dragit ut tänder. Eller i alla fall dragit ut en tand, so far. Men jag har förstått att Tandfén kan man lura barn med längre än jultomten. Kanske beror på att ingen pappa, morfar, farfar eller annat plötsligt försvinner ut för att köpa tidningen när man ska dra ut en tand. Samtidigt borde fler kanske ifrågasatt vilka kiosker/affärer som har öppet på julafton. Men nu för tiden har ju dock vissa förättningar öppet även på julafton. Däremot har ju tandläkarna stängt...
Well , nevermind. Jag får allt prova nästa gång någon tand ryker ur min mun. Då ska jag lägga tanden i ett glas med vatten och invänta en stor summa rikstalder under kudden. Kan dock underlätta lite för fröken Fé och även lägga mitt kontonummer där på nattduksbordet. Det är ju vilket som egentligen, bara pengarna kommer....




Annars rullar det på och snart är det helg igen...typ. Ja, hoppas kan man ju alltid men som vanligt lär väl veckan rusa fram. Kikade som hastigast på min "To do-lista" och det finns visst en hel del att do:a även this week. Men jag får härda ut och se fram emot de små vardagliga saker som kanske på ett eller annat vis kan förgylla ens dag.

På onsdag ska jag i alla fall klippa gräs, mycket gräs..... Men det kan vara kul det också och man får motion på köpet ju. Förhoppningsvis kanske jag även kan få lite hjälp av någon vänlig människa som också gillar att klippa gräs, mycket gräs...

Nåja, den som lever får se.


Nu väntar dock en afton med min gode vän T...som kanske bjuder på kaffe. Men annars gfår det vara, jag klarar mig ändå.


På återhörande!

Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar