tisdag 30 augusti 2011

Give me a horse and a plate with "rotmos"

Se så snyggt jag parkerat mina bilar, eller tja, dom som fanns kvar efter att bilmonstret varit här och smaskat. Har blivit lite av en traditon men jag kanske får bryta den snart så inte bilmonstret spricker av bilar. Men det är nog ingen risk och det är ju trots allt ganska gott att ta sig en bil då och då. Inte undra på att dessa bilar är landets mest sålda sett till volym. Dock ska det vara orginal, inte reserdelar eller dom andra varianterna.

Dagen har rullat på och min matlåda bestående av lasagen med klyftpotatis (!) byttes efter lång övertalning, hot och andra saker, ut mot rimmad oxbringa med rotmos. EG förvanade att så fort det är rotmos kommer männen som skjutna ur en kanon. Det stämde, det var 99% män som åt rotmos med rimmad oxbringa, inklusive jag själv och Svamp Bob Fyrkant. Imorgon är det kassler med potatisgratäng men frågan är om männen är lika förtjusta i det.
Matlådan står i kylen på jobbet så den står nog ganska bra där...hoppas jag

Just det, ska fråga Usse samma sak som jag frågade EG idag så ska jag se om dom båda har liknande svar eller om det är way out...west. Kan bli spännande. Skiljer ju lite i ålder så att säga och när alla svarat så har jag fått in synpunkter från allt från 25år upp till 60år och där emellan. Ganska bra spann på ålder tycker jag, dvs ganska jämnt fördelat.

True or false:
Rom byggdes inte på den dag. Hm, det är förmodligen ganska så true.
True or false 2:
1961 skickade USA upp apan Ham i rymden. Ja, det är faktiskt true det också...
True or false 3.
Man tappar ca 1000 hårstrån per dygn. Nä, det är falskt, man tappar ca 75st per dygn.

Ok, nu har ni fått lite lek också.

Vilken sökmotor är bäst på nätet? Google, Bing, Yahoo, Alta Vista etc. Ja, det kan vara en spännande fråga men det är nog mer ett induviduellt val känns det som. Visst är mer dominanta än andra men själv föredrar jag nog Google. Men om ni har tid över så välj ut något ord, tex högrev och så söker ni på alla möjliga platser. Då är det bara att notera hur många träffar du får på de olika sökmotorerna. Men bara om ni har tid över...

Nya Mini Cooper är faktiskt ganska stor....

Harry Boy har varit på jobbet i ca två dagar nu. Jag hade aldrig trott att så många vuxna människor visat sådant intresse för ett "gosedjur". Skumt.. Men det har lekts, pillats, spelats dockteater, bytts kläder m.m på den stackars hästkraken. Undrar hur det skulle bl om jag släpade med mig Dyffy, Sylvester och Aslan också. Bävar lite inför tanken faktiskt. Men Harry Boy är ju lite av en legend så det är nog därför intresset är over average. En anna liten skum sak i detta är att könet på de som "lekt" med Harry är män....hm...

Kontentan blir att män älskar rotmos och att leka med gosedjur...i vuxen ålder!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar