torsdag 1 september 2011

Rent vatten via smutsiga pengar?


Jag tycker han är så cool så han, dvs Harry Boy får vara med lite till på bild. Han ser ut att må bra också med en flarra Chill Out runt armen. Go boy go!

Idag är det torsdag och som vanligt serveras det ärtsoppa med pannkakor på typ några tusen lunchställen dagen till ära. För att inte nämna alla regementen och andra militära förrättningar. Så jag, Svampis och Nilsson stegade iväg och lunchade även vi. Jag var dock den enda i sällskapet som valde just ärtsoppan och det gjorde jag rätt i. Jag backade till och med om för så god var den. Jag hade faktiskt problem med att få ner pannkakorna sedan... Men den godaste ärtsoppa jag ätit än så länge åt jag på regementet i Sollefteå för länge sedan. Då backade jag om 3 eller 4 gånger minns jag. Å andra sidan behövde man ju inte betala käket på den tiden.

Hoppas allt är bra med er läsare förresten. Snart är ju ännu en vecka över och helgen kommer bjuda på segling och åter segling. Först är det DM på lördag och sedan KM på söndagen. Själv blir jag dock på land som det nu ser ut men det behövs ju folk även där. Jag kan alltid assistera med att koka lite korv eller stå i kiosken. Det passar mig alldeles utmärkt.

Hur många gånger får barnen i Bullerbyn gå tillbaka till handelsboden för att dom missat köpa falukorv av den bästa sorten?

Jaha, tydligen ska vår lilla stad vara en av städerna i 2012 års Melodifestival. Där ser man.

Från det ena till det andra så kommer man inte ifrån att Melodifestivalen trots allt än idag lockar en hel del publik både framför dumburken men även live. Själv är jag ingen schlagernörd och har aldrig varit. Jag minns liksom bara klassikerna som Dover-Calais med Style, ABC med anna Book och så kanske något enstaka till. Ja jo, Loa Falkmans Symfoni minns man ju för den kom allra sist. Hm, jag minns förresten även Tommy Körberg när han sjön Stad i Ljus och tappade rösten på självaste ESC finalen. Halsont var ursäkten den gången.
Men nu för tiden minns jag inte en enda faktiskt och det gör mig ingenting faktiskt.

Nu har vi fått dille på att lyssna på dieseltåg på Youtube. Fråga mig inte varför. Men vissa låter ganska coolt. Helst de lite äldre T44 loken. Jag tänker dock inte gå in på fördelar/nackdelar med att köra med diesellok kontra elektriska lok.
En annan dille nu är att vi gärna skuvar bort antennerna på bilarna och placerar dom på annan plats. Igår skruvade jag av Svamp Bobs antenn och satte på vindrutan och klämde fast den med torkarna. Dock kräver ju dessa "hyss" att man fortfarande har en antenn på bilen. Det är inte alla som har det nu för tiden, och definitivt inte jag. Men Svamp Bob har en gammal bil så där finns en antenn.
Hm, ja nu tror ni säkert att vi har för lite att göra och ja, det har vi också, i alla fall periodvis.

Nä, dags att avrunda. Men nästa inlägg ska jag helt och hållet tillägna hösten. Vi har ju nu gått in i höstmånaden september med kyligare väder och soon to be gula löv. Så därför tänkte jag hedra denna mytomspunna årstid i nästa inlägg.

På återhörande!
Eken

P.S Rubriken är hämtat från den framtida dokumentärer "Waterworld" som handlar om u-ländernas kamp för att få rent vatten. En kamp som innefattar korruption, mellanhänder, mutor, sinande brunnar, bistånd på vift och så vatten. Någon som vill finansiera denna dokumentär? Hör av er till mig i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar