måndag 17 juni 2013

Bill, Bull och Boll

Hej hallå!
Ja, måndagen kunde ju börjat bättre men prick klockan åtta visade det sig att hela 5 personer var hemma pga vab, sjukdom och även semester. Så vad den dagen förstört kan man säga. Vi som trots att var på jobbet hamnade ganska snabbt "in deep shit" och själv minns jag knappt något alls av dagen mer än att jag knappt hann dricka kaffe. Inte undra på att man slocknade lite på soffan innan ikväll. Förmodligen bli morgondagen liknande men nu är man nu i alla fall lite mer mentalt förberedd på det. Suck och åter suck liksom. Nu ska man kanske inte skriva detta men jag skriver det i alla fall. Det är ju faktiskt så att av någon konstig anledning är det ofta samma personer som är borta....mer säger jag inte.

På tal om att vara mentalt förberedd så är det snart dags för våra blågula tjejer att försvara färg. Den 10:e juli är det avspark för Dam-EM 2013 här på hemma plan. Själv har jag nu insett att jag befinner mig på helt fel plats. Fattar inte att jag inte insett det innan. Men att se någon av matcherna här i vår lilla stad är bara att glömma, jag befinner mig nämligen ca 130 mil norröver då. Typiskt som fan, men som tur är hoppas jag ett min room-mate gillar fotboll. Eller tja, det är ju mer hockey i det lilla hushållet men det går nog att revidera.


Ja, tycker det ska bli riktigt spännande faktiskt. Med Pia vid rodret kan det bli hur som helst egentligen. Har alltid gillat henne och hennes inställning och efter att ha sett vad hon gjort här hemma så här långt så har inte min respekt direkt minskat. Att ha haft hand om USA´s damlandslag är liksom inte fy skam. Då jag själv sparkade boll på andra sidan Atlanten rankades USA´s damlag som nummer ett i världen. Nu berodde det visserligen även på att just landslaget, eller i alla fall spelarna nästan konstant låg på läger eftersom det inte fanns så mycket till liga på den tiden. Den liga som fanns handlade mer om att olika Universitet och College mötte varandra i denna udda sport "soccer". Men det var då det.

För många är fotboll näst intill religion och med det pågående Federations Cup i Brasilien så kan man verkligen se att religionen och fotbollen går hand i hand.
På tal om religion så såg jag härom dagen Gordons Kitchen Nightmare. Där var det en kock, en tjej, som ansåg att hon skulle minsann visa att det här med att vara kock var guds kall för henne här i livet. Ja, detta skulle hon minsann ta mig fan visa Herr Ramsey. Problemet var nu bara att kocken och Herr R nog inte hade samma gud, jag inte ens samma religion. Så det slutade som vanligt med gråt och tandagnissel och man fick slänga gammal möglig mat från skafferier och frysar. Men men, så kan det gå när inte locket är på.

Nu är förresten midsommar spikad både gällande plats och folk, fast fler kanske tillkommer dessa sista dagar. Vädret ska bli okej, dock med risk för åska. Men så länge regnet håller sig borta är det ju okej. Själv har jag åtagit mig att bli eldmästare och ska tända en stoooor eld. Eller vi kan ju kalla de för bål istället. Frågan är bara om jag ska göra det före eller efter att vi grillat. Material att elda råder det dock ingen brist på kan jag lova. Ja, det blir nog en bra midsommar även i år.

Såg att programmet Ponnyakuten har börjat igen. För er som inte sett det så handlar det om åtta stycken små ryttare som får proffs-hjälp med sina krakar för att lösa olika problem. Någon häst vill inte hoppa, en annan vägrar gå in i transporten och en tredje bara lägger sig ner. Ganska coolt faktiskt men inte så kul om man är på tävling och hästen bara lägger sig ner på marken. Ryttaren själv tycker nämligen det är jävligt pinsamt. Tyvärr har hästarna inga roliga namn men man kan ju inte få allt.
Kan ju nämna att ryttarna mer eller mindre är barn. Tror dom är mellan 13 och ca 16 år och kommer inte helt oväntat från ganska så välbärgade familjer. Men det är en annan historia.

Hm, tydligen ska Nivea 10Q göra att man ser sjukt mycket yngre ut i hyn än vad man egentligen är. Själv pysslar jag inte med sådant men visst är det lite skumt att man ska natta sig med kemikalier. Men det finns ju en marknad för allt. Och förresten, är det verkligen fult eller pinsamt att ha rynkor om man kommer upp i åren????
Läste ni förresten att det här med "ölmage" tydligen är en myt? Forskare har ju kommit fram till att även personer som inte dricker öl kan få en ölmage. Hm, jaja det går framåt i vetenskapen hör jag...

På återhörande!
Eken

P:S I början av ett krig strider man för sitt land. Efter ett tag strider man för sina kamrater. Till sist strider du för att överhuvudtaget överleva själv...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar