söndag 23 juni 2013

Månbas Alpha svara ej!



Japp, så var midsommar över för denna gång. Dagen efter midsommarafton heter ju som bekant midsommardagen och det är idag. det. Även idag har det varit målande på agendan. Men vi som varit inblandade unnade oss dock lite sovmorgon. Vädret har varit bra och vi hann precis klart innan regndropparna började falla. Men man får nog sammanfatta det hela med att även detta år har det varit en bra, givande och konstruktiv midsommar som till stor del gått i nykterhetens tecken. Ja, det har nästan varit lite väl nyktert så därför hällde jag upp en stor virre ni ikväll som jag smuttar på. Tyckte jag var värd det!

Midsommar i all ära men ni kanske hört talas om Midsomer? Denna lilla idyll på engelska landsbygden verkar dock inte vara någon höjdare att bo i. Där för ju nog flest personer i hela världen  per capita. Man har tydligen dött där sedan 1997. Nä, känns helt klart säkrare att bo där jag gör.

Just det, vi har ju inte bara målat och snickrat, vi har även grillat en hel del denna helg, både morgon som kväll. Så nu tror jag det får vara bra med grill ett tag. Visst, gott är det ju men allt har en gräns. Sedan har jag kommit på att jag har nog använt lite för mycket kol för på två dagar har jag gjort av med lika många säckar grillkol. Men bättre det än att glöden inte ska räcka till, för det vore ju en ren och skär katastrof.




Dock är det som på 99% av alla grillkalsas, killar grillar, tjejer...gör andra grejer. Konstigt men så har det nästan alltid varit och så blir det nog även framöver. Konstigt faktiskt men det är ju dock sällan en tjej/kvinna/dam erbjuder sig att liksom vara den som fixar glöd, vänder kött och andas in rök. Därför blir det spännande att grilla hos/med EG snart. Hon har lovat ta han dom allt och det inkluderar nog även själva grillningen. Jag ska bara sitta på en stol och känna mig vilsen tror jag. Kanske med en virre i handen. Nä, förresten, gillar inte att blanda mat och starksprit. Men men, det löser sig säkert.

På tal om annat, nu när vi målat har vi även haft en bilradio igång så vi kunnat få lite musik under tiden. Båda dagarna har vi kört Gold FM, ni vet programmet med nya och gamla hits. Just denna helg hade man valt att köra gamla hits från 80 och 90-talet. Snacka om att vi alla blev nostalgiska. Man mindes discona i folks gillestugor, första fyllan, diverse ungdomskärlekar och annat som man liksom förknippade med Nenas 99 luftbalonger, the Riddler, Take on me, Nothing´s gonna change my love for you, Manic Monday och ca 100 låtar till.
Ja, shit, det gjordes bra musik på den tiden, den saken är säker. Hm, kanske därför all målning gick så bra. Fast lilleman i gänget S, han är född 84 så han kände sig lite vilsen ibland. Tror han saknade Aqua, Dr Bombay och eventuellt Ace of Bace....haha

Nä, nog om det. Nu ska vi se en spännande film som liksom får avrunda denna midsommarhelg 2013. Imorgon är det en helt vanlig söndag eftersom det inte finns annandag midsommar.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar