fredag 14 juni 2013

Grillkol och grillkol och lite mer grillkol.

God middag!
Så har vi äntligen fredag igen. Idag regnar det och det kanske är ganska bra trots allt. Å andra sidan kommer gräset att växa mer än högt. För att råda bot på detta har andra familjemedlemmar införskaffat en självgående robotklippare efter diverse övervägande. Det blev en Huskvarna 330X som tydligen täcker ca 3200kvadrat. Kan bli spännande att se om den funkar och den ska även placeras vid sommarstugan. Hm, priset var ju så där kanske, ca 25000kr men det kanske kan vara värt.
Jag funderar nästan på att sätta dit ett Batman-märke i fronten. Tycker mig ana vissa likheter med en Batmobile. Eller vad säger ni?

Ja, den svenska sommaren har börjat som sig bör verkar det som. Idag öser ju regnet ner igen men det ska tydligen bli fint lagom till midsommar. Just det, midsommar är ju om exakt en vecka. Så alla ni som ska lägga in sill, spetsa nubbar och skörda nypotatis och jordgubbar kanske borde ta tag i detta nu. På tal om jordgubbar så bjöd jobbet på jordgubbar och grädde till fikat. Själv hoppade jag dock över denna sommarplåga eftersom jag inte direkt gillar jordgubbar. Äter dock om jag måste och tvingas till det men om jag själv får välja hoppar jag över.
En annan somrig grej är ju det här med att grilla. För att grilla behöver man kol och varje sommar gör vi svenskar av med sjukt mycket kol. Därför var det lite kul då jag för ett tag sedan besökte ett av ICA´s lager och fick då se tonvis med kol på väg ut till svenska semesterfirare.
Så efter att ha beskådat detta lager med all kol känns det ganska så tryggt. Kolen borde räcka även till mig och min grill. Egentligen var jag på detta lager i ett annat ärende men passade som sagt på att kol(l)a läget.

Ikväll blir det dock en lugn kväll. Vi har redan bestämt att det blir skräpmat till middag och sedan blir det ryggläge i soffan. Såg även att man ska visa the Rock på tv så det passar bra med lite actionfilm så här en regnig fredagskväll. En och annan av kollegorna går även på semester nu men själv ska jag jobba på några veckor till. Sedan blir det Norrland några dagar, spännande! Då ska jag även få "riktig" mat, vad det nu kan vara. Tycker att jag alltid äter riktig mat, även skräpmat är ju trots allt riktig. Är det någon av er som äter låtsasmat eller äter på låtsas? Just asking...

På tal om mat, är nog dags för lite mat nu!

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar