torsdag 13 juni 2013

Lite paus i pausandet!

Hej hej!
Så där, nu är en mycket hektiskt vecka snart över. Idag är det torsdag och snart helg igen. Till råga på allt regnar det idag också, men det känns faktiskt helt ok. Jag är ändå nöjd att vädret varit så bra från helgen fram tills idag. Med tanke på att vi haft aktiviteter utomhus i dagarna tre känns regnet nästan befogat. Men men, efter regn kommer solsken, igen.
Trodde inte jag skulle känna så här, men just nu är jag ganska så trött på allt vad segling heter. Så ska faktiskt ta några dagar off från den nu tänkte jag. På fredag sticker vissa på JSM så då passar jag på att bara softa. Behövs ju det också faktiskt.
Min polare Jocke hade dock lite otur. Han skulle lägga i sin lilla projektbåt och fick sin far att sjösätta den igår. Tyvärr hade det brustit "lite" i kommunikationen mellan dom, då Jocke bestämt sagt att båten skulle läggas vid strandkanten. Detta gjordes inte utan hans far la båten direkt i sjön så att säga, det skulle kan inte gjort!

Ja, den håller liksom inte riktigt tätt om man säger så. Bilden är tagen igår kväll vid ca kl 20 och idag tror jag den ligger på botten. Men vi får se hur han löser det hela. Jag har erbjudit mig att han kan få låna en länspump så vi får se om han nappar på det...hehe

En sak man märker när man är utomhus är att man lir sjukt trött. Jag har sovit som en stock och även somnat tidigt. Å andra sidan har jag även känt mig ganska så utvilad så det har väl ett visst samband med att lägga sig tidigt. Däremot har allergin satt sina spår i ögonen men det är inte värre än att det kan dämpas med diverse piller. Men nu blir det som sagt lite lugnare ett tag och funderar på att ligga lågt fram till nästa träning som sker om ca en vecka.

Annars är det som vanligt tycker jag. Nästan bra att E är på annan ort nu för hemmet ser ut som fan med tanke på att jag nästan inte varit hemma. Under nästan exakt en veckas tid har jag inte kommit hem före 21:00 och då är man inte så sugen på att städa, dammsuga eller göra andra husliga sysslor. Men nu tänkte jag ta tag i det hela så golven glänser igen, för det gör dom INTE nu.

Förresten, eventuellt ska vi ha ett barnkalas med pirat-tema. Kan bli spännande och om allt går i lås blir det äkta piratsegling där barnen får segla ut och leta efter en skatt med skattkarta och allt. Ja, vilka barn skulle inte gilla det? Om konceptet bli lyckat kanske detta kan vara något att spinna vidare på. Fast åter igen är ju vädret en viktig faktor. Regn och storm skulle ju innebära ett totalt fiasko.
Men men, vi får se. Som ni förstår har jag en miljon tankar och idéer kring detta så jag tror det kan bli lyckat.

Nä, nu ska jag dricka lite kaffe!
På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar