onsdag 26 juni 2013

Ingenting!

Hej hej!
Just nu vet jag inte riktigt av jag ska skriva nu när jag äntligen fick lite tid över. Så jag får väl helt enkelt skriva om ingenting. Skriver man om ingenting tillräckligt länge så blir det ju faktiskt någonting. Så från ingenting till någonting kan bli ganska så spännande.
Kan nämna att det tidigare så fina sommarvädret är just nu känns som ett minne blott. Just nu känns det nästan som höst med regn och rusk. Kan bli intressant att se hur många tappra entusiaster som dyker upp till kvällens träning. Å andra sidan är det sista träningen denna sida av sommaren och tur är väl det. Men jag hade ju hellre sett att solen skiner och det är 25 grader varmt. Men samtidigt är jag glad att jag inte har semester när vädret är som det är. Har ju liksom redan bokat in att allt det fina vädret ska komma lite senare när jag själv går på semme.

Just det, jag har ju en kollega som är gravid och väntar sitt första barn nu i början av september. Vi andra har kommer med diverse namnförslag och vi vet heller inte om det blir en liten Bambino eller en Bambina. Själv har jag gjort min egen tolkning av KG´s stora mage och tror att både leverans samt barnets utseende ser ut så här.





Kan ju samtidigt meddela att jag är även den enda som liksom tror det. Huvudpersonen själv har har dock stor önskan om att barnet inte ser ut så här i alla fall. Jag menade dock på att själva förlossningen kanske skulle bli mindre smärtsam eftersom denna figur är ganska så mjuk. Jaja, vi får se vad som händer, stork eller inte stork.

Hm, är det Swedish House Mafia som är med i Volvos nya reklam där man även spelar Lune´s låt Leave the world behind? Någon som vet?? Är ju sjukt likt i alla fall....

Känns ganska skönt att jag denna månaden bara hade 2st räkningar. Ganska sjukt egentligen med så var det. Sedan har jag lite småplock som dras via Autogiro men ändå ganska så skönt. Har dock insett att det nya upplägget med elen blivit en riktig förlustaffär för mig. Från att tidigare betalat ca 400kr/mån för min hushållsel betalar jag nu ca 1800kr/kvartal för min el och nätavgift. Känns ju så där. Å andra sidan tänker jag inte mecka med en massa olika elbolag för så mycket el gör man ju inte av med. Det som dra mest är ju när vi kör diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Men men, kunde varit värre.

Nu börjar förresten bitarna falla på plats inför söndagens barnkalas, eller ja piratkalas. Flaggor är inhandlade, skattkistan färdigsnickrad och piratkläder sydda. Även skattkartan är reviderad och snart utskriven. För att göra det hela än mer autentiskt ska vi elda i varje hörn på kartan så det ser ut att den kommer från äkta pirater. Nu hoppas vi bara på att allt ska gå bra och att kidsen kommer gilla upplägget. Men vilka 10-åringar skulle inte gilla att gå på skattjakt?? Lovar att lägga ut lite bilder här sedan om allt går som det ska. Vädret ska tack och lov bli bättre på söndag än vad det är i skrivande stund.

Nu undrar ni kanske varför kalaset inte är på en lördag? Jo för då är Pirat-ledningen upptagna av ett möte kring Mål&Vision. Då får det förresten gärna regna så man inte sitter och har dåligt samvete över att man vistas inomhus en solig lördag mitt i sommaren.....

Nä, nu ska jag bygga en gitarr till Kermit den stora också. Som ni ser, blev ju faktiskt någonting av i princip ingenting.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar