lördag 29 juni 2013

Trafikski Magazinski, russian style

Hej svejs!
Ja, det har varit ett hektiskt dygn. Jobbet blev lite kaos så trots att det var fredag kväll blev det en sen fredag kväll. Först vid 19 kunde vi bege oss hemåt. Väl hemma hann jag precis landa i soffan då Blomman undrade och jag ville dricka lite öl. Hm, ville jag det egentligen? Ja jo, så fick det bli. Vet inte om det var tröttheten eller annat men vi lyckades bli ganska dragna efter öl och små snapsar.






Men det var trevlig och trots att kvällen inte blev så där jättesent så var det väl värt. Kan dock meddela att det faktiskt kändes kallt när man hojjade hemåt. Inte alls någon härligt sommarvarm kväll här inte. Undra när den kommer.

Idag har det åter igen varit jobb och därefter möte med seglingen och efter det middag med seglingen. Imorgon är det också segling men då med pirattema, ja ni har ju läst lite om det i tidigare inlägg. Med andra ord kommer denna helgen inte alls innehålla någon lugn och ro. Men men, lika bra att gasa på nu tycker jag så får man väl vila någon annan gång....i livet.

Har kommit på att resan till norra delarna av landet kommer ske i en ganska så packad bil. Men samtidigt känns det bra att ha bilen eftersom man inte behöver tänka på just utrymmet. Det är bara att kasta in skiten liksom. Kläder, presenter och annat skumt som ska med upp mot Norrland. Detta norr jag lämnade en gång i tiden för ca 16 år sedan. Hm, ja det känns som evigheter och det är det ju egentligen. Förr åkte man ju mellan norr och Stockholm som om det vore som att fara hemifrån till ICA liksom. Men denna Sverigeresa ska bli kul och trots att det är ca 130 mil enkel resa så ska jag försöka insupa så många gamla minnen jag bara kan. Hm, borde dock vara svårt att köra vilse men man kan aldrig veta. Bara jag kommer norr om Höga Kusten så är det ju lugna bananer. Jag lovar även att uppdatera bloggen medan jag är borta så även ni läsare får insupa lite norrländsk aura.

Den 10:e Juli spelar Sverige första matchen i Dam-EM här på hemmaplan. Jag både hoppas och önskar att det går vägen, ja hela vägen. Ett fiasko här på hemmaplan kan komma att få förödande konsekvenser för alla inblandade, så väl ledare som spelare. Då Sverige mer eller mindre mönstrar en hel ny ledarstab så kommer man att ha koll även på den och inte bara på spelarna på planen. Hm, ja det här kan komma att bli riktigt spännande. För er som inte bryr er ett skit så spelar det ju visserligen ingen roll.

Just det, imorgon inför piratfesten ska jag även måla mig i ansiktet. Kan bli spännande. Har en massa färg från försvaret som jag av någon underlig anledning har sparat. Tänkte väl att förr eller senare kunde man ha nytt av den, och se, nu har jag det...så här va 17år senare. Kollade upp färgen häromdagen och den verkade fortfarande vara "tjänlig". Det kallar jag kvalitet, men samtidigt kan man ju nämna att vi hittade kex "aka Pansarkex" i ett mob.förråd och tro mig, dom var way more than 17 år. Dom gick att äta men var ganska hårda, därav namnet Pansarkex.

Nä, dags att vara lite social nu igen. Sedan ska jag försöka att vara jättesocial med lille John Blund. Känns att det är honom jag helst vill sällskapa med ikväll....

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar