tisdag 11 juni 2013

Så skimrande var aldrig havet, men sjön är det!

Hejsan Hallåsan!
Ja, även idag skiner solen men tyvärr har jag suttit inne mestadels. Men snart ska jag ut igen och även denna gång ut på sjön.
Gårdagens jippo blev över förväntan och det funkade riktigt bra att få ut ca 22st gymnasieelever på sjön. Okej, vädret spelade nog stor roll. Strålande solsken och lagom vind brukar ju ha en positiv effekt även på de som kanske är lite så där skrajja.
Ja, det blev en bra dag som jag tror dom inte glömmer i första taget. Enda nackdelen, tja eller fördelen är att man själv blir sjukt trött. Först detta jippo på dagen och sedan vanlig träning på kvällen. Inte undra på att Linn, som också var med hela dagen höll på att somna i bilen på väg hem sedan. Själv sov jag också som en stock på kvällen och annat vore ju konstigt.
Nu väntar ännu ett litet event ikväll och vädret fortsätter att vara mer än bra. Om det bara håller i sig till i morgon också är jag nöjd för då klarar vi av en träningskväll till. Sedan kan det gärna regna enda fram till midsommar!
Just det, även i år blir det landslagsuppdrag, blev klart förra veckan! Så det ska bli kul att följa och vi önskar så klart lycka till. Denna gång seglas dock VM i Danmark så det blir nästan på hemmaplan. Sist fick man bege sig ner till Spanien.


Nä, nu måste jag nog vidare lite. Håret ska kammas, kläder ska bytas och näsan den snytas. Hm, ja trots att jag vistats ute så mycket nu vill min allergi inte riktigt ge med sig. Men men, åter igen, no pain no game.

På återhörande!
Eken Ekensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar