torsdag 4 mars 2010

Charlotte Kalla!

Jaha, så var man inne i vardagslunken kan man säga. Jobb jobb och åter jobb konstigt nog. Men ute skiner solen men insåg i samma veva att jag måste tvätta bilen. Det skulle verkligen behöva sig ett rejält bad. Vägsalt smutsig snö har satt sina spår på min lilla BMW. Man kan nästan säga att glansen har falnat. Men det kanske finns tid till lite sådant också framöver. Helst ska det ju inte vara en massa minusgrader för då får jag väl bryta mig in i bilen på morgonen sedan.

Vet inte om det är att det är en grupp från Japan på turné i Sydkorea eller om det är den entusiastiska publiken som gör att denna lilla snutt är så cool. Eller än mer coolare är det ju med en japansk grupp som spelar musik som om den vore hämtad från någon såpa a la Sunny California. Ja, vaddå, lyssna på låten, slut ögonen och vips kommer ni se bilder framför er med halvnaken hud, Napa Valley, intriger, cabbar på Santa Monica Blv och blodröd solnedgång i Stilla havet...




Ikväll är det nya avsnitt av Criminal Minds igen. Hur gott är inte det eller?? Tyvärr krockar det dock med the Bourne Ultimatum och som det inte vore slut på eländet ska jag själv på föreningsmöte i afton igen. Dock går CM i repris tack och lov.
Däremot insåg jag snabbt att Cougar Town inte var något för mig.

Uppdrag Granskning på SVT överraskar åter igen med bra reportage. En sak som är ganska slående är att vissa reportage kanske egentligen inte berör den breda massan men man gör det ändå på ett sätt som är både spännande, gripande och inte minst avslöjande. Avsnittet igår handlade bland annat om hur svenska fiskare sålt sina kvoter på hemmaplan för att därefter i lugn och ro fiska vidare utmed Väst Saharas kust. Detta helt utan att svenska eller europeiska myndigheter kan göra något åt det. Även ett tidigare avsnitt handlade om just fiske och då om den odlade fisken. Hm, ja jag är ingen fiskare men det behövdes inte för att sluta zappandet och istället insupa inslaget om fisket där vid den afrikanska västkusten. Hm, lite nytta verkar ju min tv-licens göra trots allt.
Fisk har förresten för oss svenskar alltid varit något ganska så självklart, har ni tänkt på det? Frågan är om fisk i framtiden kommer vara något exklusivt och med kilopris i samma nivå som guld och annan ädel metall. Det är tyvärr ingen omöjlighet och med tanke på att en modern fiskebåt utan problem kan ta upp mellan 600-700 ton fisk under en och samma runda så förstår man faktiskt att risken för utfiske är akut. Hm, ja passa på och njut av den fisk som finns, imorgon kan den vara slut.

Dags för siesta nu.

På återhörande!
Eken

P.S Om ni undrar över rubriken så är det många som söker på henne nu och då hamnar dom så där hoppsan svejsan, tjolahopp här istället. Marknadsföring kallas det på akademikerspråk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar