fredag 12 mars 2010

A rainy day in between the sunny way of thinking

Egentligen har jag inte tid att skriva, inte tid att äta, inte tid att dricka kaffe, inte tid att luta mig tillbaka och inte tid att njuta av att det är fredag. Det är inte mitt fel men ibland händer allt på en gång och med allt menar jag verkligen ALLT. Jag har en lista som jag tänkt pricka av innan vi åker men denna lista är mer eller mindre orörd om man bortser från att det tillkommit saker på listan. Men själva avbockandet lyser med sin frånvaro.
Av de lite mer viktigare saker kan nämnas vaccinering, växla pengar, tvätta det som ska packas och lagra post. Sedan kommer saker så som plocka fram pass, tömma kyl och avsluta eventuella jobbsaker lite längre ner på listan. Men av någon underlig anledning tror jag det kommer lösa sig ändå.

För att lyckas i schlager nu förtiden ska man nog heta Timotej eller Tingeling. Rubriker får man ju i alla fall. När vi ändå är inne på ämnet tycker jag fortfarande att Mariette Hanssons audition till Idol 2009 med den egna låten Lies Beyond är 2009 år bästa musikaliska händelse. Så det så!
Förresten, för er som diggar henne mer kan jag informera om hennes grupp MaryJet. Hm, kul namn förresten, Mariette/MaryJet. Ja hon är ju inte dum den tjejen.

På söndag ska jag eventuellt prova mina kunskaper i att vara månskensbonde. Vi ska fara ner till en släktgård nere i Blekinge där det finnas hundar, hästar får och lamm. Kan bli spännande att se hur det går. Jag får väl försöka ta någon passande bild att lägga in här i bloggen. Men att satsa på yrket som sådant tror jag inte jag gör. Kan ju vara rätt skönt att kunna lämna Old McDonalds farm innan det liksom går för långt. Men att köra traktor kan ju vara kul förstås.

Ikväll blir det vin, öl och god mat i goda vänners lag. Men för att vara neggo så hinner jag egentligen inte det heller men samtidigt ska det bli skönt att få rensa skallen lite trots allt. För är det inte det ena är det ju det andra och att sedan få slänga sig i Jompas soffa (medan Johan som vanligt ska pilla på sin såååå fina Iphone) och slötitta på något jättetrist program kan faktiskt kännas ganska så nice det också. Är ju trots allt final av På Spåret som sedan följs av Skvalvan. Hm, såg att ikväll kommer bland annat Marcus Samuelsson, Sig Hansen och hör inte minst Charlotte Kalla. Japp, det får bli det ikväll, helt klar!


Slutligen, hittade en ”gammal” inspelning på hur man suttit och tränat och tränat och på annat sätt försökt hålla takten. Vet inte hur många gånger jag spelade denna låt när jag var yngre. Tyvärr visade det sig även att jag faktiskt efter ett tag kom att gilla den. Hur som helst, här är Rainy Day som är specialskriven till den amerikanska trummisten Dave Weckl. Det är dock inte han som spelar, och inte jag heller. Den som sjunger är ingen mindre än Sheryl Crow in early days så att säga.





Hej svejs!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar