tisdag 16 mars 2010

My Muppet Puppet

Långa arbetsdagar börjar ta ut sin rätt men det var skönt att höra från HP att dom hade fel. Dagen började annars i rasande tempo och i fem minus och sol flög vi iväg. Resten av dagen gick lite som i vaccum och mötet var som vanligt ganska soft. När alla avstämningar var gjorda var det åter igen dags att förbanna HP men ibland blir allt bara...tja fel.

Ja, det ska blir riktigt skönt att fara iväg och det behövs både psykiskt och mentalt. Morgondagen måste nog ägnas åt de sista överlämningarna på jobbet samt stänga igen väskan, eller rättare sagt ryggsäcken. Ska inte ha med mig så mycket och då är det bara dumt att släpa på för mycket bagage. Eller som man brukar säga, Travel light, freeze tonight. Fast frysa är nog det sista vi kommer göra. Imorgon blir det nog även till att växla lite pengar men därefter är allt klart and off we go....

Funderade lite på vad jag kommer sakna mest och för en gångs skull kommer jag ju inte sakna svensk mat. Maten är ju trots att bara såååå god i Siam. Kommer jag sakna mina hundar? Ja då, men dom saknar jag ju konstant och har lärt mig leva med det. Kommer jag sakna jobbet? Tja..njae...nä. Kommer jag sakna att Jompa, Johan, Blomman, Emma, Linn m.fl. Jo, säkert i perioder. Kommer jag sakna Aslan? Tja, men han får vakta my crib. Kommer jag sakna EG då? ABSOLUT!! Men jag har lovat att komma åter med guld och gröna skogar istället, eller mer klockor och annat bling bling om jag hittar något av värde. Enda kravet var att det skulle vara stora visare på klockorna...hm...
Begreppet Pimp my Ride får ju en annan innebörd...Pimp my Bride...

Blomman tipsade förresten om ett partytrick eller något man kan skoja med sina arbetskamrater med. Well, funkar även som hämd mot någon man inte tycker om. Hur som helst, lossa munstycket i duschen och pressa in en buljongtärning, gärna fisk. Sedan kan ni ju se vad som händer. Då kan Garnier, Nivea, Wash and Go och allt var det heter slänga sig i väggen. Lukten kommer att vara fruktansvärd...tror jag.
Hm, känns lite som att gömma räkskal i gardinstängerna...om man hellre vill det. Effekten kommer i alla fall inte att vänta på sig....

Fattar förresten fortfarande inte varför man ska härja om något som händer för nästan 100år sedan. Hur ska detta sluta? Ska man härja om Vikingarnas våldsamma båtfärder också och sedan erkänna deras erövringar som folkmord med svåra diplomatiska relationer så här år 2010 som resultat? Ja, om vi skulle gräva i historien skulle det sluta med att i princip varje land i Europa och stora delar av mellanöstern skulle ligga i konstant fejd med varandra.
Skumt, sa Bill
Urdumt, sa Bull

Idag har jag sett en puppet jag vill ha, eller kanske jag ska säga muppet. Det var en handdocka av grodan Kermit, ni vet så man kan låstas tala med honom. Jag har letat jorden runt och sist jag träffade på den live var när jag pluggade i USA. Då hade granntjejen Melody (ja hon hette så) en sådan Kermit-docka. Men den var tyvärr inte For Sale. Så jag får söka vidare efter denna gröna raritet. Kanske kan E-bay vara ett alternativ...

Nä, nu kallar sängen och sedan ytterligare en låååååååååång arbetsdag. Men när jag tids nog faller i sömn imorgon natt för jag det eventuellt på 10000 meters höjd någonstans över Himalaya...

Hälsar
Eken

1 kommentar:

  1. Har en Kermit Hand Puppet.

    Maila pyssli@live.se om Du är intresserad

    Mvh

    SvaraRadera