lördag 13 mars 2010

Melodifestival följt av en massa P.S

"Det här är det största som hänt mig", sa Anna Bergendahl efter segern i Melodifestivalen. Ok, ja det är kanske rätt med tanke på att hon bara är 17 år. Hon har inte tagit körkort, inte tagit studenten, inte flyttat hemifrån, inte skaffat barn och inte gift sig. Så ja, att vinna Melodifestivalen måste nog vara det största Idol-Anna trots att varit med om.
Jag skulle dock inte skriva ett skit om detta jippo för det hade jag lovat mig själv. Jag skulle inte ens se det hela utan hade tänkt göra helt andra saker. Jag tackade även nej till Jompa och hennes schlagervaka för att jag inte skulle ägna en enda sekund åt evenemanget som ca 4 miljoner svenskar ser. Trodde jag...
Men så kom EG och tvingade mig igenom både låtar, mellanakt och röstning. För en kort tid kände jag mig faktiskt som en riktig schlagernörd som letade statistik, bläddrade i Expressen för att läsa och sist men inte minst själv försöka hinta om hur utgången skulle gå.
Fan, den goda EG har bad influence på mig märker jag. Men hon tog mig i mål och trots att Jöback var hennes favvo så vann trots allt undomen denna kväll utan pardon. Till och med hennes eget Luleå svek hennes drömmar om Jöbock, nä Jöback menar jag då man gav Darin 12 poäng. Dock trodde jag faktiskt ett tag på Darin men han föll ju ganska snabbt när telefonrösterna räknades.
Nåja, nog om det och lycka till i Norge Anna.
Jag skriver inte mer om detta nu för det räcker nog med alla andra er bloggare som skriver om Melodifestivalen istället.

Känns som om det blir en tidig afton trots allt och helgjobb är alltid lika trist. Blir kanske till att slötitta på The Wedding Singer eller Bruce den allsmäktige, filmer jag redan sett men lagom att se när hjärnan inte riktigt hänger med.
På Discovery är det Whale Wars men det är inte så kul. Däremot visar samma kanal en ny serie som heter Mäktiga Fartyg imorgon klockan 22. Det är ju helt klart ett måste. Men som sagt, jag ser ju nästan aldrig på TV....fingers crossed...
Vad faktiskt kul och även intressant att se skepparen Sig Hansen hos Skavlan. Jag kan förstå att dom sliter om as med tanke på att en full båt med krabba kan ge upp till 1 miljon dollar. Att man sedan riskerar livet så fort man kastar loss är ju en annan sak men för Sig är det inte bara pengarna utan en gång fiskare, alltid fiskare. Programmet Dödlig fångs ska enligt uppgift har visats i över 170 länder och det får man väl anse som ganska så unikt. Stjärnkocken Marcus Samuelsson var också intressant att se. Hans åsikt om att reality-tv faktiskt kan vara positiv, inte minst när folk kan se en krabbas väg från hav till matbord fick medhåll av Sig. Charlotte Kalla som gästade samma program satt dock ganska så tyst och såg bara söt ut.

Nä, nu ska jag röja mitt soffbord som i klassisk schlageranda är belamrat med ölflaskor, tidningar och en tom skål jordnötter.....suck.

Hälsar
Eken

P.S Den dagen Bert Karlsson väljer att inte dyka upp i schlagersammanhang, ja den dagen dör nog även schlagern är jag rädd.

P.S 2 Jag missade faktiskt inledningen av Melodifestivalen då jag var på Citygross och handlade. Det var kanonbra eftersom jag var så gott som ensam i hela butiken. Men det var ju inte så konstigt eftersom alla andra säkert satt hemma och glodde på det ovan nämnda programmet.

P.S 3 Ja, filmen The Wedding Singer är så jävla fjantig och pinsam att den blir fruktansvärt kul! Sedan gillar jag Adam Sandler som skådis just för att han ju får dessa fullständigt sjuka och asroliga roller.

P.S 4 Någon som vet hur det gick för Kajjan i Vasaloppet sedan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar