fredag 12 mars 2010

Nattradio med en Lutheransk underton...

Jaha, då har vi dinerat och slappat i soffan. Var lungt och stilla för en gångs skull infann sig det så populära fredagsmyset. Har varit lite anti just fredagsmys eftersom jag tycker det är lite fjantigt. Ja, jag vet att det låter knäppt men hallå, fredagsmys? Känns lite som att skriva kjam...
Men ikväll var det som om poletten föll ner och även jag hade en mysig fredagskväll. Vi såg finalen av På Spåret och jag kom på att SVT faktiskt gjorde ett ganska smart drag i att anlita Luuk och Fredrik Lindström. Jag tillhör ju den generation som skrattade så jag grät då man lyssnade på Hassan med dessa herrar som busringde till allt och alla. Nu har Luuk och Lindström visserligen vuxit upp men vi fans hänger kvar och har nu flyttat över till På Spåret istället. Kanske var dags för en generationsväxling även för progammet ju och det funkade bra.

Känns det inte lite..hm sent att erkänna en händelse som ägde rum typ 1912 som massmord?

Jompa, Johan, Emma och alla andra muppar har tjatat på att vi bara MÅSTE se Melodifestivalen imorgon. Det ska laddas med läsk, vin, öl och dagen till ära, schlagerchips. Men jag vill liksom inte se skiten, tro mig! Jag må vara hur tråkig som helst men jag har dissat Melodifestivalen så många år nu att det känns totalt meningslöst att göra come back. Jag lutar mig även mot uttalandet att "man kan inte tävla i musik". Men vi får se, jag kommer självklart vara på plats var vi nu än ska vara men jag kommer inte hoppa upp och ner i soffan om man säger så.

Nu kan man köpa syrgas på burk men den innehåller bara 86% syrgas. Innehåller den över 90% syrgas så klassas det som läkemedel och då får man inte sälja den i vanliga sportaffärer. Själv nöjer jag mig med den luft vi har i naturen istället.
Okej, jag kanske även ska börja dricka kranvattnet också, eller hur EG....

Fan, tycker faktiskt att namnet Jihad Jane låter ganska så häftigt trots allt.

Oj..ska ju fan på bio på söndag med Tintin. Vi ska se Green Zone om allt går som det ska. Jag fattar inte hur jag ska hinna med allt och på söndag ska jag ju även hinna med att leka månskensbonde. Fan fan fan...jag skulle behöva ca 28 timmar per dygn känner jag. Jag fattar som sagt inte varför jag alltid lyckas hamna i situationer där allt sker samtidigt. Det kan ju gå veckor, ja till och med månader utan att det händer något alls men sedan kommer allt som ett hammarslag samtidigt...suck.

Om ni har dödslängtan kan ni alltid be om att få bli inlagd på Växjö Lasarett.... ok, kanske lite väl grymt men ändå fakta...

Charlotte Kalla var förresten jävligt söt hos Skavlan ikväll. Däremot känns det lite synd att hon bara är 22 år och redan vunnit allt fint man kan vinna. Hoppas dock att hon orkar motivera sig att skida på minst 10-15 år till. Gör hon det och med samma framgångar som nu kan vi mycket väl ha en av världens genom tiderna bästa skidåkerska alla kategorier den dag hon lägger av typ år 2025.
Hm, år 2025 låter lite lite space age över det hela. Men å andra sidan fanns det ju dom som trodde att vi skulle bo på månen redan år 2000. Dock kom vi ju inte riktigt så långt...

Måste förresten kolla vad som hänt med mina inlägg från Youtube. Dom blir ju liksom halva kan man säga. Är ju inte riktigt meningen och det är ju tur att jag mest lagt in musik då det räcker att man lyssnar istället för att titta på videon. Men jag lovar, ska kika på vad som hänt....skumt.

I helgen börjar fotbollsallsvenskan igen. Tänk då på att varken bandy eller hockeyn är slutspelad än. Är det männsklighetens svar på det här med klimatförändring?

Förresten, om ni kör bil sent på kvällen eller natten, se då till att lyssna på Nattradion eller Karlavagnen. Detta är program där ensamma själar kan ringa in och prata av sig lite och har dom tur även önska sig en låt. Ibland undrar jag vad det är för människor som ringer då deras problem kan vara allt från att priset på mellanmjölk är för högt till att tonårsdottern står för länge i duschen. Som sagt, Nattradion var det alltså...
Anna och jag kom förresten fram till att vi svenskar är alldeles för missnöjda och gnälliga. Hon kom på det ikväll då hon fastnade i bilkö pga en olycka och fick då lite tid att filosofera över livet. Själv har jag ju också gnällt som fan i veckan trots att jag tycker det varit befogat.
Jag frågade henne om varför vi svenskar alltid måste ha något att klaga på. Hon svarade kort och gott,"-Vi skyller det på Martin Luther". Ni vet han som kom hit med sin Lutheranska lära och som hänger kvar än idag.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar