måndag 8 mars 2010

Vichy Nouveau!

Jaha, helgen gick i raketfart och Vasaloppet lika så. Man man väl säga att jag försov mig lite till start men skyller på den något udda Vasaloppsvaka kvällen innan bestående av öl, ölkorv, kaffe och oliver. Hm, inte undra på att jag fick ont i magen. Eller hade min gode vän T lagt något skumt i kaffet...vad vet jag.
Hoppas att ni alla även följde Kajjans bravader där i spåret. För er som tittade på "inför Vasaloppet" dagen innen var ju Kajjan helt inne på att han skulle få en krans. Ja, antingen skulle han vinna eller så skulle han dö och då blev det ju en krans i vilket fall som helst liksom. Hm, ja säga vad man vill men Hipp Hipp är nog bland det bästa som gjorts!

Förresten, stor respekt till Anders Blomqvist som redan innan start faktiskt nämnde Jörgen Brink som en potentiell segrare. Det var inte många andra som gjorde...
Helt klart Respekt Blomqvist.

Från Sälen och Mora är steget ganska långt till Hollywood. Från snoriga blekfisar i fantomendräkter som kämpar 9mil i snö och kyla till botoxande lyxlirare som kör Merca i behagligt Stillahavs klimat i Los Angeles.
Inatt var det Oscarsgala och jag är glad att filmen The Hurt Locker blev bästa film. Kändes liksom bättre än att Avatar skulle kamma hem allt.
På tal om Hollywood så har nog ingen undgått serien Svenska Hollywoodfruar. Hm, ja jag vet inte om man ska skratta eller gråta men ikväll gav jag det en chans och plågade mig igenom hela avsnittet. Hm, jag undrar om dom medverkande verkligen inser vad det är dom givit sig in i. Stackars Maria Montazami som var tvungen att tillsammans med väninnan Lotta jaga efter ett nytt läppstift eftersom hennes andra slutat tillverkas. Hm, ja herregud jag tror inte ens man kan kalla det för ett i-landsproblem, eller? Hur som helst, hon hittade ett nytt stift och det firade hon och Lotta med att åka hem och dricka skumpa och äta ost.
Ja, jag tror dock inte jag kommer följa detta något mer och gällande Anna Anka så verkar hon något...speciell. Dock hoppas jag att hon fort som fan byter efternamn nu när hon skilt sig från Paul. Nåja, nog om det.
Å andra sidan är det inget fel på hennes självförtroende.

Har fått rapporter om att en viss OS-mössa gjort fullkomlig succé där uppe i norr. Tänk att denna så utskällda och bespottade mössa kunde röna sådan framgång nu när OS till och med är över. Fast jag hade det faktiskt lite på känn och jag får la jaga mössor resten av året nu istället. Till och med en viss Evve ville ha en mössa, hon som varit en av förespråkarna för viss bespottning av denna produkt. Men som sagt, vad var det jag sa...
Olympic Comittee of the Repbublic of Bananas hälsar också....

Den allsvenska premiären har förresten redan börjat, den började förra helgen. Japp, jag menar förstås Ponnyallsvenskan i hoppning.
Förresten, såg ni inslaget i Sportspegeln när man gick man hur huse i Åtvidaberg för att skotta av deras fotbollsplan inför premiären. Dock syntes bara ett 20-tal personer som skottade så att påstå att man gick man ur huse var nog att ta i. Eller så är det en väldigt liten stad eller är det kanske rent av så att intresset inte var så stort. I alla fall inte för att skotta fram fotbollsplanen.

Slutligen, Vichy Nouveau var ett alldeles utmärkt och gott mineralvatten. Sedan kom alla andra märker och vips ramlade detta klassiska märke ner några pinnhål på vattenmätaren. Dock ingick detta märke faktiskt i Ramlösa som sedan helt slukade upp det, eller drack upp det. Ja, så kan det gå när man är törstig.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar