onsdag 3 mars 2010

En vintersaga med fyrhjulsdrift

Bloggar för en gång skull från en bil. Undrar hur det blir. Vi färdas i något som kan liknas texten ut låten Vintersaga. Ja ni vet ”En tradare i snörök mellan Kiruna och fjärran” och så vidare. Dock är vi inte på väg till Kiruna, inte än i alla fall.
Klockan är mkt och jag vet inte när jag orkar lägga in inlägget men det kommer tids nog.
På tal om Ted Ströms Vintersaga så får man nog leta efter någon mer deprimerande sång. Om det varit andra förutsättningar skulle sången mycket väl kunnat leda till ett kollektivt nationellt självmord men tack och lov insåg vi alla det bara var en sång.


På tal om Oslo så kan jag meddela för er som inte visste det innan att det är DYRT! Allt är dyrt, rent av jätte jävla kanondyrt.


Ofta när man är i städer som New York, San Fransisco, London eller Paris så blir man mer eller mindre ombedd att besöka städernas Chinatown eller little Italy. Ofta är ju dessa som en stad i staden så att säga och inte allt för sällan är även miljön så pass ”förstörd” i dessa kvarter att det faktiskt ser ut som om man är i tex Kina. Frågan är om något sådan hade varit möjligt i Sverige. För inte är väl Alby, Rinkeby, Hammarkullen eller Rosengård ställen man som turist bli ombedd att se, eller? Jag har i alla fall inte sett något särtryck i några turistbroschyer om att man bör uppsöka dessa platser för att få se en ”annan” sida av exempelvis Stockkolm. Å andra sidan, varför ska man åka till New York för att gå till Chinatown när man lika väl kan vara till Kina?
Well, nog om det men jag kan förresten avrunda med att just Vancouver kan stoltsera med att ha nordamerikas tredje största Chinatown näst efter N.Y och S.F. Japp, då vet ni det.

Camaro 68 Pearl White….jo jag tackar jag! Vissa har alldeles för mycket pengar att spendera märker jag… *blink*

På tal om bilar så går det rykten om att Volvo börjar rulla åt rätt håll igen, rent ekonomiskt. Med nya modeller och andra motoralternativ så är dom helt klart på banan igen. Så pass på banan att Ford för tillfället är ganska så tysta kring försäljningen. Själv har jag det sista dygnet insett vilken bil jag vill ha nästa gång. Det får bli en Volvo V60 AWD. Bilen som är lite mindre än en V70 men större än en V50 skulle passa mina behov alldeles utmärkt. Snygg är det ju också som ni kan se.
Så nu håller vi tummarna för att lansering och försäljning går Volvos väg.






På återhörande!
Eken
P.S På tal om bilen, här kommer ett EG-citat"- Har du tröttnat på att vara tuff?" Du vännen, tuffare än så här kan man inte bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar