tisdag 21 juni 2011

6 m/s nordväst!

Hej hallå dagboken!

Har nu lite tid över och sitter och spanar ut över en sjö fylld av segel. Känns trevligt att se hur våra yngre förmågor kan skolas in i tränarrollen. Själv skulle man kanske ha lagt av för länge sedan om det nu inte vore så kul.... Men att liksom ha en liten mer roll i bakgrunden passar mig alldeles utmärkt för stunden. Så nu väntar vi bara på lunchen....

Så här två dagar innan dagen D, dvs Midsommarafton är det ovanligt layback faktiskt. Allt är ju visserligen riggat och klart och nä, det kommer inte bli Öland. Det är gjort för länge sedan så nu är det mer firande i goda vänners lag. Midsommarstång ska byggas men om den hinner kläs i alla dess gröna färger med blommor och blad får framtiden utvisa. Ett annat hett samtalsämne i både media och folkmun är hur vädret ska bli. En regning midsommar kan jämföras med Sveriges förlust mot Vitryssland ni vet. Det är ju en katastrof. Är väl inte direkt orolig, regnar det så gör det, inte så mycket man kan göra åt det ju.

Även imorse kom det ett jobbsamtal från självaste chefen som dock hade en privat fråga. Eftersom jag varit överallt och ingenstans så hade jag självklart glömt att officiellt anmäla mig till jobbets "sommarkul", som detta år innebär minigolf och efterföljande buffé och allmän samkväm. Så nu är även denna förvirrade människa anmäld till minigolf, buffé och allmän samkväm....

Många nyfikna frågar än idag om EG och personens ibland helt obegripliga kommentarer här på bloggen. Men det skani vara glada för eftersom det är ganska så internt, och ska så förbli. Nu är ju EG en mycket gammal och skör människa så man får ju behandla situationen därefter....hahahaha
Hm ja det här med ålder är ju ganska så mångfacetterat. Antingen är man gammal eller så är man ung. Men man är ju aldrig äldre än vad man känner sig.
Usse slog ju död på den frågeställningen ganska så bra häromkvällen.
E sa: Du är ju äldre än mig
U sa: Nänä, det är du som är yngre....

Och så var liksom den diskussionen över.....*skratt*

Själv känner jag mig lite olika gammal hur konstigt det än kan låta. Ibland känner jag mig som 18 och ibland som...tja 34. Så med tanke på att jag är dryga 30+ så kanske jag inte ligger helt off i tidsräkningen och ålderskänningarna heller. Nä, gammal blir jag väl den dagen jag lägger löständerna i ett glas med vatten innan jag släcker lampan.
En kollega till mig "Svamp Bob" hävdar att tjejer blir fulare med åren medan vi killer blir snyggare. Till saken hör visserligen att denna Svamp Bob själv "bara" är 25....
Nåväl, gammal eller ung, huvudsaken är att man kan ha trevligt ihop över åldersgränserna. Så det så.

Nu försvinner förresten låt efter låt från min Spotify. Måste ta tag i det där känner jag för som gratislyssnare har jag ju bara 10 timmar på mig i månaden och skulle jag lova en låt mer än fem gånger försvinner den ju när man tänkt lyssna den sjätte gången. Men men, den dagen den sorgen.

Nä, nu är det dags att hoppa i regnbyxor, seglarställ ochflytväst. Sjön väntar...
Men först ska jag dricka lite saft.....med smak av röda bär...

På återhörande!
E

P.S Ni skulle ju trots allt kunna läsa lite mellan raderna på vissa kommentarer så kan ni ju meddela mig sedan om ni fattat vad det EGentligen handlar om....

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha , tja vissa fattar bara trögt..
    Ibland måste man ha fantasie oxå...
    Huvudsaken är ju att du förstår.. eller???
    EG

    SvaraRadera
  2. Ja, men tyvärr är jag ju ganska vida känd för min livliga fantasi.
    Men som man brukar säga, värsta smärtan orsakas av hjärtan....
    /Eken

    SvaraRadera