lördag 25 juni 2011

Midsommardagen!

Så här dagen efter känner jag mig faktiskt ganska pigg. Det var skönt att sova ut och det var skönt att gårdagen av olika orsaker inte innebar en massa starksprit....i onödan alltså.
Dagen har annars varit lugn och skön med lite pick och plock ute vid klubben igen. Vi har fixat ytterligare med träd och buskar så nu är utsikten klockren. Inser att det alltid finns saker att göra där så just nu kanske man ska vara glad att jag inte har hur med stor trädgård...

Hela 17 av 21 spelare i dam-landslagstruppen har eller har haft allvarliga skador, då i huvudsak knäskador. Detta gick att läsa i dagens Expressen och man kan ju undra om det är för att liksom ta höjd för eventuellt VM-fiasko. Då kan man ju alltid skylla på att nästan hela truppen är halvtrasig eller kan gå sönder under tuneringens gång. Lite skumt tycker jag....

Alla ni som börjar höra av er med höga JA eller NEJ röster om att jag börjag blogga igen, så kan jag bara meddela att jag skriver på...oavsett.

Idag är det förresten två år sedan Jacko Wacko tog sina sista moon-walks. Till skillnad från då så inser man ju att jorden snurrar vidare trots allt. Annars var ju MJ´s död det stora samtalsämnet både i media och på arbetsplatser runt om i landet, eller jag i hela världen kan jag tänka mig. Själv har jag alltid gillar "Man in the mirror" och en del andra mer eller mindre hits. Fast generellt är jag ingen större fan av MJ men stor det var han ju trots allt.

Jaha, snart ny arbetsvecka med allt vad det innebär, samt aktiviteter både måndag, tisdag och onsdag kväll. Inte undra på att hemmet ser ut som fasen. Men imorgon kanske jag hinner röja lite igen. Efter att ha levt "på sjön" de senaste 7 dagarna sätter det sina spår även hemma. Mitt hem ser ut som en mix av segelmakeri och skeppshandel just nu. Det enda som saknas är den där hemtrevliga doften av tjära. Fast det kanske jag ska vara glad för....att det inte luktar tjära.
Om jag kastar en snabb blick just nu ser jag 3 segel, x-antal tampar av olika slag, 2 seglarjackor och ett par seglarbyxor. Sedan ser jag 3st tröjor med klubbemblem och i under mitt soffbord ligger ca 3,5 par strumpor. Tror att 0,5 strumpa redan ligger i tvättmaskinen faktiskt....hoppas jag.
Nä, jag måste ta tag i det imorgon! Brukar inte skjuta upp saker och ting i onödan men ibland är man inte mer än människa, men en uppskjutande sådan....
Eller som U kanske skulle sagt, prokrastinera.....

Nu visar SVT1 "Vi hade i alla fall tur med vädret 2". Känns som lagom underhållning så här dagen efter....

Nä, dags att ordna lite inför morgondagen, men skrivdragaren ligger på laddning så några varv ska jag nog kunna snurra imorgon. Har ju hänt att man glömt....

Ha det gott!
Eken

P.S Var det någon som plockad 7 sorters blomster igår??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar