måndag 27 juni 2011

Om att inte tappa tråden!

Dagens partytips, om man jobbar på kontor:
Ta ett gammalt tangentbord, dock i samma stil som kollegan har till sin dator. Ändra sedan knapparna, dvs ta loss dom och sätt tillbaka fast på andra platser. Det kluriga är att bara ändra lite, så om man tittar på tangentbordet i all hast ska det se någerlunda likadant ut.
Sedan mailar du ett "brådskande" mail till den drabbade kollegan där du kräver svar omedelbart. Invänta sedan eventuella reaktioner så som svordomar och andra roliga saker. Och du spetsar öronen tillräckligt kanske du även kan höra hans desperata försök att förklara "problemet" för någon på er IT-avdelning.
Japp, det var dagens tips och trix.

Dagens andra fundering handlar om bil eller cykel, samåkning eller taxi. Om man kör kan man inte ta den där sååå goda jobbölen som dessutom är gratis. Cyklar man får man cykla...hm, ganska långt. Tar man taxi så kostar det pengar och samåker man är man ju tyvärr helt beroende av när den person man åker med ska fara hem. Så nu är det full cirkus med att koordinera denna "sommarfest" och med tanke på att den börjar redan 17:30 är det lite tight med tid att bestämma sig. Men vi får säkert ihop detta i-landsproblem under morgondagen.

Sist men inte minst ska jag åter vara lite barnvakt åt en snart 4-årig liten kille då hans mamma ska iväg en kortis. Kanske drar vi till lekplatsen eller stannar vi inomhus och leker med ormar och läser böcker. Men vädret ska ju bli nice så jag föredrar nog utelek med allt vad det innebär. Nästan så man börjar känna sig hemma där nu och snart hälsar man väl ganska så världsvan på resten av föräldrarna som också rastar kidsen bland gungor och klätterställningar. Kan ju dock åter nämna att som man är man i kraftig minoritet. Men det är helt ok...

För er som ringer och försöker kränga försäkringar, prenumerationer på tidningar man aldrig hör talas om eller kalsonger och strumpor som inte ska kosta något alls..... så säger jag bara en sak, LÄGG NER!
Jag har egna försäkringar, tidningar läser jag knappt och jag är vuxen nog att själv köpa underkläder i butik.

Någon sa en gång att OM du skriver blogg, försök då att hålla en röd tråd. Kanske inte genom hela bloggen men i alla fall i det inlägg du skriver för stunden. Jag funderade lite och kom på att någon röd tråd har jag inte, snarare en rostig gammal kedja. Men visst, har man djur, barn eller något annat intresse som man bara måste dela med sig av, ja då är den röda tråden mer ett faktum. Men då jag varken ahr djur eller barn, eller andra extrema intressen så är och förblir mina inlägg något...hoppiga. Take it or leave it!

Ikväll är det förresten board of direction meeting igen. Frågan är om vi får något vettigt gjort alls eller om vi bara kommer garva bort mötet. Kan eventuellt även vankas öl och med tanke på hur det gick sist så kanske jag inte ska säga för mycket.
Men trevligt kommer vi nog ha i vilket fall som helst.

Har förresten eftersökt EG, men befinner sig säkert på någon av sina tjänsteresor som ju absolut inte skulle bli så många...eller nåt. Tja..det finns ju folk som tror både på tomten och UFO´s. Bara människan är hemma då jag står där på Luleå International Megatropolis Airport och väntar på mitt något skrymmande gods i form av en ca 1,5 m långt rör innehållande en minst lika lång shelf. Hm..känns redan nu som om det kan bli en dyr tripp.....

Ni som störs av bilden från en strand i fjärran land som jag har som huvudbild kan jag bara meddela folk och fä att den får minsann ligga kvar ett tag till. Så det så!

Nu vankas kaffe och sedan lite annat pyssel.( Tror det kallas jobb...)

Ha det gott!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar