torsdag 30 juni 2011

Torsdag utan ärtsoppa!

Snurre Sprätt skulle jag utan tvekan kunnat heta idag. Känns som om jag varit överallt och ingenstans. Började med en dator som inte alls ville som jag ville. Efter tre omstarter och 4 samtal med IT-support så rasslade den igång, för att sedan hänga sig lagom till lunch. Så då gick jag och Svamp Bob till Futurum och käkade chiliburgare med hemlagat potatismos… MUMS! Helt klart MVG, eller 5:a som man säger för oss lite äldre skolbarn.

Såg att förra inlägget innehöll en hel del stavfel och annat pyssel. Men jag bjuder på det och orkar inte korrigera det nu. Jag satt ju ute med solen i ögonen och så tittade jag samtidigt på hur två luftballonger höll på att stiga mot skyn.

Annars går det mesta som på rutin nu. Närmiljön om dagarna (på jobbet) handlar mycket om att överlämna och insupa olika arbetsuppgifter från kollegor som ska på semester. Även mantrat” det tar vi efter semestern” hörs i korridorerna allt oftare. Dock lika mycket som ”Fan, det måste vi hinna fixa innan semestern”. Men överlag är det casual feeling som gäller nu och det beror ju inte minst på att solen gassar och det är en bra bit över 25 grader ute.
Man kanske skulle lyssna på Bo Kaspers Orkester och låten ”Semester”. En liten diskret sommarklassiker om jag får säga det själv. Men krisar det finns ju alltid Thomas Ledins ”Sommaren är kort” och när småtimmarna närmar sig kan man ta sig en tryckare med Peter Lundblads ”Ta mig till havet”. Hm, måste ju varit typ hans första och inte minst sista hit…

På tal om låtar, en kollega ville impa på en människa av motsatt kön. Okej, spela Sonja Aldéns låt ”Du är allt”, den kan du ta och lyssna på via Spotify. Jaha, sa han och försvann in på sitt rum….och där sitter han nog än….
Love don´t come easy….
Förresten, varför är Kayo naken i videon “Om natten”???? (Dock är ju versionen av låten nice med nice gung…)

Ska förresten se om jag kan uppdatera er lite om huset. Nu är det lite mer officiellt. Sedan behövs ju bara allt det andra som jag skrev om tidigare samt vem/vilka som ska utföra det. Ingen som känner några snickare, vvs:are, elektriker och rörmokare som är sysslolösa????
Lovar dock lägga in en bild så fort jag hinner!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar