onsdag 29 juni 2011

Äppelkaka och citronmeliss..!

Direkt efter jobbet bar det av till "the House", Huset som man säger på svenska. Eller det är ju mer en stuga, a cabin.
Jag varken får eller tänker nämna så mycket om detta eftersom det finns lite olika orsaker till det hela. För det första är det inget som är offentligt, dvs det är bara styrelsen och någon till som känner till projektet. För det andra finns det inte så mycket att skriva om än. Men nu har vi gått igenom det och inser att det krävs mer än mycket för att kunna nyttja det som vi tänkt. Men bild kommer lite senare på huset/stugan.

Jag var förresten snabb till huset så hade jag lite dötid. Jag doppade fötterna i vattnet, drack lite Coca Cola och tror även att jag lyckades slumra till några minuter på gräsplanen under skuggan av en Laser-jolle. Jag var dock den enda som körde bil. Resten av vår lilla delegation kom sjövägen med båt.

På väg hem stannade jag till på CG (Citygross) och inhandlade ett olivbröd samt ett paket pepparsalami. Middag ikväll har alltså blivit mackor med lite kompletterade räkost på. I glaset serverades det saft med smak av röda bär....
Självklart satt och sitter jag utomhus. Kvällen är som hämtad ur en saga (sommarsaga) och alla är liksom utomhus. Några hundra meter ifrån på den stora gräsplätten ner mot sjön har det varit lite allmän underhållning i form av att två luftballonger "blåsts" upp och sedan nästan ljudlöst svävat iväg. Nice!
Mina trädgårdsmöbler är dock inget att skryta med. Är klassiska vita stolar med ett lika vitt bord, allt i plast. Stolarna får hålla så länge dom håller. Men ni som haft sådana möbler vet ju att rätt som det är går ett ben av, eller två.
Men men, den dagen den sorgen.

The Bangles och Bananarama är två helt olika saker, men okej, Håller med om att det kan vara svårt att hålla isär. Same shit, different name...typ

Tänkte även kolla vattentemperaturen ikväll. Men när jag drog i snöret som de senaste 5 åren haft en termometer hängande i ändan så blev det fiasko. Det hängde ingen termometer kvar. Nicke trodde att isen nog var boven i dramat. Men vi får sätta dit en ny.

Vet inte om det var ödet eller bara blev som så att i bilen hem på radio spelade dom en annan Phil Collinslåt. Denna Phille Filur har verkligen gjort hits, ja om man nu gillar honom. Men en och annan ballad med han som sångare har säkert resulterat i att ett och annat kids sett ljuset si så där 9 månader efter.....
Konstigt, men vissa ballader och texter är ju så deprimerande att man undrar om man egentligen hade orkat leva efteråt. Men kärlek övervinner ju det mesta brukar det heta och det verkar ju till viss del även gälla olycklig kärlek.

Hm, man kanske skulle ha en liten tv på altanen......

Min kollega Svamp Bob har fått ytterligare ett nickname, nämligen Svarre. Det blev lite för jobbigt att uttala Svamp Bob hela tiden så vi kortade helt enkelt ner det. Måste nog vara höjden av lathet då hans riktiga namn är något så tung-uttalat som....Johan!
Men varför vi började kalla honom för Svamp Bob är en helt annan historia, dock med viss inblandning av alkohol.... tja ni vet...svamp, suger suger, kramas ur...suger upp lite igen....osv.

Undrar om Nollkollisikis Kalabalikis kommer få ordning på Grekland. Hm, någon som vet hur det liksom konkret går till om man kör ett helt land i konkurs?
Islänningarna kanske vet, dom var ju ganska nära dom också. Men det lyckades ju Vidgis Vattnajökullis fixa i grevens tid.

SAAB i all ära, men huvudproblemet måste ju ändå vara ganska så enkelt. Ingen köper ju era bilar...???!!!!

Dans och mat/godis har en konstig relation. Se själva:
Man kan dansa bugg, och tugga bugg, man kan dansa Jenka och tugga jenka. Salsa är bra träningsdans likaväl som det är gott till plockmat.
Men herr Gurka, han dansade bara Mazurka han....

Jaha..annars börjar denna dag lida mot sitt slut. Har varit en lång dag faktiskt. Lång på så sätt att jag låste ytterdörren 07:30 och låser upp den 20:45. Men trots allt älskar jag mitt lilla crib.
Ja, solen börjar nu gå ner bakom taken och det känns ganska skönt. Har haft den i ögonen ett tag nu. Sommarsol på kvällen kan ju vara ganska så strong...

Blev förresten ingen bild på mig och Aslan idag. Men det kanske kommer senare. Usse däremot har hävdat att hon minsann kan sitta själv. Eller var det för sig själv...hmmmm Tja, om hon väljer att sitta för sig själv så blir det lite trist för mig.... Äh..nevermind...detaljer...*skratt*

På återhörande!
Eken

P.S Stolen höll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar