måndag 20 juni 2011

Luftballong vs U-båt

Första semesterdagen började traditionsenligt med ett "måste ha tag på dig" telefonsamtal från en kund. Det brukar alltid vara så och det skedde även idag. Skulle precis hämta upp min tränar kollega så medan han baxade in sin väska i bagaget supportad jag kunden efter bästa förmåga. Dock kom jag på att jag glömt meddela växeln att jag hade semester så jag får väl ta på mig halva skulden själv.
Men men, iväg kom vi och nu dryga 10 timmar senare sitter man totalt mosad i kroppen efter att ha varit utomhus. Lite skumt...men det känns i både ansikte och lungor. Att andas frisk luft i solsken verkar ha varit en bristvara....
Men nu har jag i alla fall fyra dagar på mig att riktigt andas in (och ut) frisk luft och även låta solens strålar göra underverk på min sååå bleka hy.....typ.

Ok, om ni undrar varför just the Corrs låt What can I do hamnade i tidigare inlägg är det en klassiker som jag och Rubbe alltid refererade till då vi satt på vakt i någon snödriva där uppe i ett vintrigt Boden och tyckte allmänt synd om oss själva. Vet inte om det var låten i sig som lockade utan kanske mer 3 av gruppens medlemmar. Men men, alla är vi ju barn i början.

Årets julklapp, kan det måhända vara läppglans med baconsmak??? Finns på Teknikmagasinet....
Ok..visst kan bacon vara gott, men de finns ju gränser.....

Om man aldrig kan känna sig ner i en luftballon ( citat Nalle Puh) så kan man då verkligen vara så är uppåt i en U-båt?

Egentligen är jag för trött för att skriva men jag ska se om jag inte kan lägga ut lite maritima bilder under veckan. Inte minst på Gummi-Tarzan....

Nä, nu ska jag lyssna på Nick Holder och hans version av Slip Away, dock omdöpt till Summer Daze....konstigt nog.

På återhörande
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar