söndag 19 juni 2011

Semester på sjön!

Går nu in i min första semestervecka och även den enda på ett tag. Men det ska bli skönt att få vara ute om dagarna istället för att sitta inomhus. Till råga på allt ser denna första vecka ut att gå i regnets tecken....
Nåja, finns inget dålig väder bara dåliga..tja.

Det bästa med the Hills är nog signaturmelodin...

Idag har annars varit en dag i planerandets tecken. Först lite jobbande, sedan fikande, sedan handlande, sedan lite ätande och sist även lite slappande. Japp, en hel del "-ande" som ni ser. Däremot blev det inte så mycket sovande inatt utan jag satt där på väg från Skåne med fulls sjå med att blända av...och på....av och på...av och på. Men det var trevligt som vanligt och friends are always nice to have. Inte minst om det är a nice friend...

Passade som sagt även på en fika med min gode vän T. Var länge sedan men som vanligt spåra vi ur, pratar gamla minnn och är allmänt omogna. Men det behöver man ju det också. Vi är ju "bara" drygt 35 år med allt vad det innebär. Samtidigt är vi ju som vanligt glada över att inga hör våra diverse utlägg om livet och dess mening, eller omening beroende på hur man ser på det.

Well well cykelställ. Nu väntar en vecka med segel, vatten och en massa kvalitativ träning. Min dröm om att bara koordinera det hela från land kanske het går i stöpet. Skulle nu solen skina hela veckan lär man ju komma tillbaka likt en pepparkaka och det kan ju vara trevligt. Då syns det ju trots allt att man varit fri och ledig. Bilen är fullpackad med allt möjligt "bra att ha" med allt från seglarställ till verktyg. Sedan har jag även inhandlat 7,5 liter koncentrerad outspädd saft av bästa kvalitet....tror jag. Men det är saft som ska smaka röda bär.

Nu är det snart dags för Dam-VM. Någon som ska se?

På återhörande!
Eken

2 kommentarer:

  1. Hej å hå, Skånetrip, fniss... varför blir jag inte förvånad....

    SvaraRadera
  2. Du anonyma människa...som jag visserligen vet vem du är....Läs noga igen.....KÖRDE hem på natten...........

    SvaraRadera