torsdag 24 oktober 2013

A collector´s dream

Hej svejs!

Idag blev det ännu en lång dag men det är ganska meningslöst att skriva för det är lite av mitt liv just nu. Men imorgon är det fredag så då vore det fan om jag inte kunde få gå hem i rimlig tid. Men åter igen flög denna vecka fram. Den började egentligen med en måndag då regnet stod som spön i backen. Inte minst när jag, H och A begav oss till flygplatsen. Dom valde ju verkligen rätt vecka att dra till Spanien. Här hemma har det regnat i princip varje dag och det skulle inte förvåna mig om det regnar även imorgon. Då sluter vi liksom säcken kan man säga.
Nåja, långa dagar till trots så får vi tack och lov en hel del gjort och pengarna rullar in, hoppas jag. Det återstår ju dock att se men det ser ganska så bra ut måste jag säga.

Skulle tyvärr gjort mer hemma än vad jag hunnit med men det får jag lösa till helgen. Jag ska bland annat måla två stycken stommar till mina sjömärken. Jag har allt inhandlat men de tär bara själva målningen som är kvar. Sedan skulle jag behöva fara en tur till tippen med en gammal tv och lite annat skräp. Men även det kan jag säkert lösa till helgen. Sist men inte minst måste jag sopa/kratta alla löv som ligger precis utan för ytterdörren som man självklart dra med sig in. Men det är väl det man har helgerna till.

Säga vad man vill om tv men just nu är det egentligen bara the Big Bang Theory som jag ser på. Sedan har det självklart blivit en och annan fotbollsmatch men annars har mitt tittande varit ganska så begränsat. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, men jag tror och hoppas att det är bra.

Idag är det förresten exakt två månader kvar till julafton. Det känns lite sjukt faktiskt. Man brukar ju ha olika måttpunkter för att räkna ut när det gått ett år. Julafton är ju ett sådan mått. Konstigt nog talar man ju mer om "ja nu är det snart jul igen" än att ha lite is i magen och istället säga att det är nyår. Då om något bör man ju starta det nya året. På tal om måttpunkter så har jag under hela 2013 sparat all direktreklam som kommit i brevlådan. Japp, det är faktiskt sant. Så den 1 januari 2014 kommer jag att sammanfatta denna galenskap. Ni som följer bloggen kommer självklart att få sen en bild på hur mycket det blev. Jag kan redan nu avslöja att det blivit en hel del och då har vi inte ens kommit in i jultider. Då brukar det ju regna in reklam om allt mellan himmel och jord. Hm, jag kanske även skulle ta och väga all reklam också. Borde bli långt över 20kg tror jag faktiskt.
Frågan är vilket projekt jag ska ha under 2014. Man skulle ju kunna dra ett sträck för varje pizza man äter under ett år. Hm, om jag funderar lite så äter jag ju inte ens en i månaden. Men någon månad kanske man äter två. Så snittet blir nog ändå runt 12-13st pizzor på ett år. Låter det rimligt? Ja, jag tror det. Samtidigt skulle det nog inte göra mig till någon större konsument av pizzor så det känns skönt.
Kom dock på att sedan Hanna moved in så har vi ett gemensamt litet projekt. Vi sparar nämligen alla pantpengar i en liten ask för att sedan dela lika den dagen våra vägar av olika anledningar skiljs åt.
Japp, den som spar han har! Ska faktiskt bli spännande att summera sedan. Just nu är det ca 200kr men mer ska det ju bli. Däremot måste jag nog växla in lite mynt för den lilla boxen börjar bli ganska så tung. Well, jag har insett att i mitt sällskap har man nog aldrig tråkigt och det är bra!

Men nu ska jag själv vara lite tråkig för jag avrundar detta inlägg här.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar