måndag 7 oktober 2013

En svensk möbeljätte

Hej svejs!
Så var denna helg också över. Men jag har lite extra helg kan man kalla det men det är en annan historia. Idag har dock varit en sådan där dag då man kunnat fixa en massa saker. Så istället för att sova bort hela dagen i H´s frånvaro stack jag och Blomman till IKEA istället. Färden gick i hundra knyck och vägen dit är nog en av de tråkigaste vägar i hela riket.
Men om inte annat är det ju fint nu när löven skiftar färg. Som sagt, jag körde och Blomman pysslade mest med sin telefon de ca 6 milen vi har från hemorten till IKEA i Älmhult, ni vet platsen där allt en gång började.
Nu är det ju ett helt nytt varuhus och allt ska ju vara bättre än det gamla. Jag vet inte om det verkligen var det. Man är ju så van vid det gamla men det är ju kanske en vanesak. Hur som helst, jag fick i alla fall tag på allt jag skulle ha och jag klarade mig även utan oplanerade impulsköp. Ändå blev det ganska dyrt konstigt nog. Men men, skitsamma. Det blev fyra smörknivar, ett knippe plastredskap, en stekpanna, en liten eldfast glasform samt en stor glascylinder. Just det, fyra små matskålar också eftersom H fortsätter att envisas med att äta gröt varje morgon. Då kan även nämnas att jag tagit hem 100st djupa papperstallrikar för detta ändamål. Men det har inte riktigt gått hem i stugan....
Men nu är jag rusta ett bra tag fram över. Hm, just det jag köpte ju lite krokar också, även det på H´s inrådan så hon slipper slänga alla sina handväskor på golvet. Ja, hon har minst 4st som jag sett. Men ska hon få krokar så hon i alla fall har en chans att hänga upp dom istället. Kom även på att smörknivarna, stekpannan, krokarna och skålarna också var önskemål från Hanna. Är jag för snäll månne? Jaja, det går i den gemensamma konkursen i alla fall.

En lite outsider är att vi inte åt på IKEA. Dels var inte Blomman sugen på det och dels var vi där på helt fel tidpunkt, dvs alla andra i varuhuset skulle också äta just då. Så kön var enorm, så därför löste vi matbiten på annan plats istället.

Ja, det har blivit en hel del gjort idag och jag känner mig ganska så rustad för ännu en arbetsvecka. Fråga mig inte vad som kommer ske men agendan är i alla fall ganska så fulltecknad. Men det är bara att ta dagarna en efter en och vips är det ju helg igen. Snart är det väl även dags att börja skruva lite på klockan också och ställa tillbaka tiden en timma. Ja, för på hösten är det tillbaka och på sommaren fram. Samtidigt är det ju alltid ett lika kärt ämne att tala om och jag känner fortfarande många som är osäkra på det där. Har man otur kan man ju hamna två timmar snett om det vill sig riktigt illa.

Jaja, det blir nog bra med det. Nu ska jag ta mig en sista snacks innan det är dags att låsa upp dörren för John Blund och hans säck med sömn.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar