lördag 5 oktober 2013

Thinking about you!

Hej svejs friends!

Ja så var det lördag. Den började med 5 telefonsamtal innan klockan ens var 9. Sedan var det dags att dra iväg till klubben för sedvanlig båtupptagning. Nu krockade det hela dock med en kurs samt en träning på sjön. Men trots det funkade det hela bra och vi fick en hel del gjort. Nu måste vi bara ta de sista motorbåtarna samt hyra kranbil till våra större båtar. Även där har vi ju problem med att det är så lågt vatten. Så båtarna måste lyfta längre ut än tidigare. Men allt går att lösa. När det hela ska ske är dock inte bestämt än. Efter väl utfört arbete grillade vi korg och hamburgare!

Hanna hade ju tenta igår. I torsdags kväll surrade vi lite om det här med tiden. Tydligen hade man från klockan 8 till klockan 13 på sig. Nu var hon kanske lite väl optimistisk då hon hävdade att hon nog bara skulle skriva i ca 2 timmar. Då skulle hon vara klar och hemma vid ca 10:30 för att då kunna slappa lite innan det var dags att ta bussen hem. Nu visade det sig att tentan inte alls tog 2 timmar utan hon fick snällt skriva så pennan glödde ända fram till 13. Själv påpekade jag redan innan lite diskret att en tenta är ju alltid en tenta. Men jag har inte sagt " vad var det jag sa...". Inte än i alla fall.
Men men, nu är den gjort och hoppas att det gick vägen.

Har just nu helt fastnat i Calvin Harris låt Thinking about you. Okej, låten är inte ny men helt klart en asbra låt. Man kör den till och med på P3 med jämna mellanrum. Så gillar ni lite modern dance och musik inom Alesso, SHM  m.m så då är det bara att lyssna er blodiga på Thinking about you med Calvin Harris. Okej, CH har ju många andra bra låtar också, så som Let´s Go. Just det, Thinking about you är ju dock feat. Ayah Marar, dvs det är hon som sjunger. Men å andra sidan var det ju Mauro Scocco som skrev Lisa Nilsson´s hit "Varje gång jag ser dig", någon gång där på tidigt 90-tal. Hm, ja det är ju så det funkar i musikvälden.

Nu är det höst på riktigt måste jag säga. Nu ser man hur löven blir gulare och gulare för att slutligen ramla ner och vips har man hela hallen full med gula löv. Själv har jag en hel del björkar utanför dörren så ni kan ju själva räkna ut hur det ser ut innanför min dörr. Men sånt hör ju hösten till faktiskt. Så nu ligger löven och torkar lite för att sedan ätas upp av min dammsugare. Hm, på tal om det så får min dammsugare åter kämpa hårt har jag märkt. Hanna fäller minst lika mycket hår som Elmo och Morris...om man nu får säga så. Men överallt hittar man långa blonda hårstrån och själv är jag 100% oskyldig till dom.

Känns förresten även lite ovant att inte behöva jobba något trots att det är helg. Har ju jobbat nästan varje helg i över en månads tid nu. Detta ska dock firas med ett besök på IKEA i morgon ihop med min gode vän T. Inköpslistan är ganska så tunn. Jag ska köpa skålar, smörknivar samt se om jag hittar en lite mindre stekpanna. Eventuellt blir det även 1-2st nya kuddar. Men OM jag klara att bara köpa det jag ska kommer denna tripp bli ganska så billig faktiskt.
Just det, i fredags kom det två flaskor vin också till mig. Ena flaskan gav jag till min kollega som också kämpat på som fan och den andra tog jag själv. Så vi får se hur det smakar sedan. Flaskan står dock kvar på mitt skrivbord men det är ingen brådska med att dricka den. 

Annars är jag faktiskt inne i ett nice flow just nu. Känns faktiskt bra och jag hoppas det håller i sig hela hösten. Då kan ju denna annars så mörka tid bli ganska så ljus trots allt.
Nä, dags för lite mer Calvin Harris....och ni kan ju gissa vilken låt det blir....*S*

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar