onsdag 23 oktober 2013

Mirror mirror on the wall, who´s the muppiest of them all....?

Hej hej!

Japp, redan onsdag kväll och veckan fortsätter i expressfart. Ikväll blev det "bara" jobb till 19 och sedan därefter direkt hem för att göra en kort mellanlandning. Därefter vidare till affären och införskaffa lite förnödenheter. Hm, ja det vare en konstig eftermiddag men ändå en bra sådan. Jag gjorde även en sak som jag absolut inte ångrar och någon där uppe kanske i slutändan tyckte att det var bra. Ja, att ta "lagen" i egna händer, stilla en sjukt missnöjd, förtvivlad och arg säljare är egentligen inte min sak men idag var läget helt rätt. Tänker inte gå in på detaljer men det är alltid skönt och ibland nödvändigt att även visa andra sidan av myntet. Efter att ha spånat lite med en av våra produktchefer så kom vi fram till att världen är allt bra spännande faktiskt. Å andra sidan har det varit lite jobbigt på sina håll. Idag kom bomben att ca 70 personer inom företaget får lämna detsamma med mer eller mindre omedelbar verkan. Ja, det är helt klart andra tider nu, bistra tider. Med två månader kvar till julafton kunde man ju självklart fått en bättre julklapp...

Hm, ja ibland bli inte livet som man tänkt sig och kanske är det just det som är meningen med livet. Mitt eget liv har heller inte gått i en rak linje. Dock känns det som om det är rakare än någonsin nu. Så jag gör allt i makt att det ska fortsätta så.

Just det, om ca en månad går en annan epok i gravern. Efter att ha varit aktiv i nästan..hm 45 år är det nu dags för en gammal trotjänare att kasta in handduken. Som så många andra epoker som på ett eller annat sätt ska rangeras ut kommer nog detta ske i ganska så anonyma sinnelag. Det kommer inte varken hamna på löpsedlar eller på tv...förmodar jag. Men hur burkar man egentligen agera när gamla industriminnen går i graven. Tja, det beror ju helt klart på vilken roll spektaklet haft i samhället genom åren. Well, kanske ingen idé att spekulera allt för mycket mer än att inse fakta. Jag tycker personligen det är lite trist men på ett eller annat vis ska jag nog kunna få lite uppdaterad status ändå. Nu undrar ni kanske vad fan jag babblar om. Jo, kanske inte så mycket att härja om egentligen, är ju bara EG som ska gå i pension....

Jag har hört att ungar ska man bara kalla avkommor från djur. Kommer dom från människor ska det heta barn...

Min "sambo" nog inte så där jättesmart alla gånger. Om ni har två eldfasta formar där den ena är stor och den andra lite mindre, hur skulle ni då placera dessa i skåpet? Ja inte hade jag i alla fall ställt den minsta underst och sedan med någon skum balansakt sätta det större ovanpå..... Men men, sådant har nog med ålder att göra tror jag. Som tur är har hon trots allt sin charm, men det är inte inom hus och hem, den saken är ju säker....haha

Tänk var kul man kan ha av en gammal pingisboll. Vid något svagt ögonblick idag kom jag på den lysande idén att dela bollen på mitten, sedan rita dig två ögon. Vips hade man stora kulögon som glodde lite så där fånigt. Det blev avdelningen höjdare. En efter en av mina kollegor ville prova dom samtidigt som det fotades i mobilerna. Ja, tänk så lite som behövs för att roa....

Imorgon är det torsdag för att efterföljas av en fredag. Hela min dag imorgon är så gott som bokad så även den dagen kommer flyga fram. Så vad var det jag sa, just nu är det bara måndag-fredag i mitt liv. Allt annat är bara en transportstrecka som svischar förbi i ljusets hastighet. Låter kanske konstigt att skriva ljusets hastighet nu när det i princip är konstant mörkt men det är ju faktiskt så man säger.

Men nu säger jag i alla fall god natt!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar