söndag 13 oktober 2013

Klen tröst med höst, eller?

Hej hej!

Så var vi snart färdiga även med denna helg. Men för den sakens skulle har man verkligen inte legat på latsidan. Helgen började med Kebabtallrik och fotboll hos en kompis samtidigt som Hanna hade tjejfest där hemma. Dock kom jag hem mitt i eftersnacket men det far helt okej ändå. Allt hade gått bra och det fanns även taco kvar till mig. Till dessert hade dom käkat kladdkaka med vispgrädde. Inte helt oväntat kom det ett SMS från Hanna tidigare på kvällen och undrade om jag hade en elvisp och i så fall var. Jo, det hade jag ju och förklarade var. Det visade sig att en kompis till henne hade börjat vispa 3dl grädde för hand men hade efter en stund ganska så jävla ont i handen och armen...hehe
Jaja, allt slutade ju lyckligt trots allt och även matchen slutade ju med svensk seger. Det har ju redan skrivits mil om Zlatans betydelse för landslaget så jag skriver inte så mycket om det där. Men alla och då menar jag alla som är intresserade av fotboll inser att han betyder en hel del, kanske rent av lite för mycket. Men idag är det nog trots allt få en kritiserar honom. Bara en sådan sak i ett annars ganska så dömande Sverige.
Well, ja alla var nöjda och glada och tjejgänget tackade faktiskt artigt för att dom fått vara där. Snällt! Dom är som sagt ganska så avis på Hanna måste jag säga. Å andra sidan finns det ju bara en hjälte i denna historia och det är ingen mindre än jag själv...haha.

För ett tag sedan fick jag Calvin Harris på hjärnan men i helgen har jag fått en helt annan låt på skallen. Nämligen Bibio´s låt Raincoat. Det är en sådan där lite drömmande låt och jag tycker den passar perfekt så här på hösten. Inte helt oväntat är det en brittisk låtskrivare och där är det ju höst nästan året om. Men men, skit samma.Hörde den på radio i bilen i lördags och kunde bara inte låta bli att trolla fram den på Spotify. Så nu "snurrar" den nästan konstant. Så lyssna gärna på Raincoat och titta på träd med gula löv som speglar sig i en spegelblank sjö så förstår ni vad jag menar.
Ja, hösten har helt klart sin charm, däremot är det mindre kul att ligga på marken och mecka med en båtmotor, eller 5st. Men det är ett nödvändigt ont och nästa söndag är det dags. I lördags tittade vi på det nya förråd vi nu får av kommunen för vinterförvaring. Det var minst sagt en enorm skillnad och nu kan vi till och med laga, putsa och meka bäst vi vill utan att frysa näsan av oss. Ja, det kommer att bli kanonfint! Så vår lilla delegation på 3 personer från klubben var nöjda som fan. Nu tar vi helt klart ett nytt steg in i framtiden. Eventuellt kommer vi även dela garage med Sjöräddningen också, något som då skulle göra att det är lite fler folk där som håller koll. Ja, detta kommer att bli en win-win situation för alla inblandade, även kommunen faktiskt. Kul när sådant sker!

Well, nu är det snart dags för ännu en arbetsvecka. Men än finns det tid för lite rast och vila. H ska upp med lite polare till Grand Samarkand för att inhandla en vinterjacka. Jag ska kolla till klubbens fastigheter för att sedan sammanstråla hemma i var sin soffa kan jag tänka mig. Men är det söndag så är det...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar