onsdag 9 oktober 2013

Ibland går det upp, ibland går det ner.

God dag!

Ja så har vi vänt veckan igen, dvs över halva veckan har gått. Trodde jag skulle få lite andrum efter den senaste tidens hektiska period, men icke så nicke. Nu är det andra saker som ska fixas så man har verkligen gått ur askan in i elden. Men bara att gilla läget tror jag. Måste dock få ner övertimmarna denna månad och det har dock börjat ganska bra. Än så länge är det bara ca 2 timmar. Men månaden är lååååång.

Nu har jag i alla fall "lekt" lite med min nya modell och pimpat den med lite råspånt som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Jag får snart försöka fixa ihop ett litet diorama med tema Skog. Där ska jag ställa skogsmaskinen, timmerbilen och lite annat som hör skogen till. Men det får bli enbart för fotografering tror jag. Problemet är ju att ett diorama tar en jäkla plats. Men jag får försöka klura ut något bra. Tänkte först ha det i mitt tredje rum men det är ju belägrat nu eftersom Hanna har det som studierum. Nåja, den dagen den sorgen. Så här ser bilen ut lastad med råspånt.
Får väl ge mig ut i skog och mark sedan och plocka ut lite riktigt virke också, fast då i rätt skala så att säga. Men dagen till ära är det lastat med råspånt, så det så. Ja, nu kanske vissa av er undrar vem som i hushållet som är yngst men tro mig, det är absolut inte jag. Men jag varnade redan innan att hon skulle få stå ut med ett och annat "projekt". Så det är bara att gilla läget liksom.

Är sugen på att fara till Dubai i vinter igen. Planeringen är redan påbörjad och jag ansåg ju inte att jag hann med att se allt. Denna gång skulle jag i så fall ha lite mer tid på mig att utforska detta lilla fantasiland lite mer djupgående. Samtidigt vet jag ju vad jag inte behöver se fler gånger. Man skulle faktiskt kunna ta det säkra före det osäkra och bo på samma hotell som sist. Det var helt okej och låg bra till, dvs centralt. Så blir redan av så ska jag ta en helikoptertur, simma med delfiner och spana in Dubai Land, detta centra mitt ute i öknen där allt från Legoland till ett rymdmuseum ska finnas. Har man tid över kan man även fara över gränsen in i Abu Dhabi och checka läget. Där har dom ju även en Formel 1 bana inomhus...m.m
Ja vi får se hur det blir. Däremot flyger jag nog direkt denna gång och inte via Doha i Qatar. Å andra sidan blir det nog mer en kostnadsfråga. Men men än är det långt kvar...

För många år sedan bodde jag och Blomman i samma lägenhetshus. Vi kunde gå till varandra genom källaren, smidigt och bra. Vi delade även samma tvättstuga och ibland byggde vi lite fällor för varandra då den andra tvättade. Så skulle man hämta sin tvätt kunde man få en mopp i skallen..eller liknande. En gång brann det i grannhuset så brandkåren var där och det var fullt pådrag. Branden i sig var även den i källaren och ingen kom till skada. Unga som vi var stod vi tillsammans med många andra grannar och tittade på när brandkåren jobbade. Då kom det fram en annan man som bodde i samma hus, ja vi kände ju honom lite och han var väl ca 70 år, men humor hade han. Så han kom fram till oss och sa kort och gott på bred småländska "-Värmer di sig?" Ja, det är humor det.
Idag brann det i en lägenhet på samma område. Denna gång helt utan humor och en person omkom i branden och en annan person rökskadades allvarligt som råkade befinna sig i trapphuset. Sådant är ju absolut inte humor.
Ja, så kan det gå, en helt vanlig onsdag i oktober.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar