onsdag 2 oktober 2013

Den blomstertid nu....är förbi

Hej hej!

Ja nu har vi lämnat ett helt hysteriskt Q3 bakom oss och de senaste dagarna har mer varit att summera spektaklet. En sak är säker, det har verkligen frestat på för alla inblandade. Måndagen var egentligen den sista riktigt dagen i kvartalen så självklart skulle det strula till sig. Så även då blev det hemfärd med månen som enda vittne. Men men, vi har minsann kämpat och trots att vi gått omkring som zombies sista dagarna har det nog trots allt varit värt alla möda. Om inte annat kommer det ju synas i kommande lön.

Ja, idag var faktiskt första dagen på väldigt länge som jag kunde kryssa mig hem medan solen ännu var uppe. För tro det eller ej, solen har visat sig i hela två veckor på raken nu dagtid. Inte en droppe regn så långt ögat kan nå, för att citera vi viss känd svensk sommarplåga. Kallt har det varit men så länge det inte regnar är jag nöjd.Imorgon blir det dock lite kvällsgrejer igen men förhoppningsvis är jag hemma innan 21. På hemmafronten är det dock ganska så lugnt trots allt. Hanna sitter/ligger/står med näsan i diverse böcker för det vankas tydligen tenta på fredag. Blir alltid lika förvånad när hon är uppe och studsar samtidigt som jag då hon ju i vanliga fall ofta har konstant sovmorgon. Men det är ju inte mer än rätt kanske. Man måste ju förbereda sig för det "riktiga" världen någon gång. Hanna har förresten lovat sig själv att hela detta år ska hon inte äta godis. Det verkar hon faktiskt kunna hålla också. Däremot får det åt fruktansvärt mycket popcorn har jag märkt. Påse efter påse stoppas i micron. Men visst, poppisar är ju nyttigare än godis, tror jag. Är väl mer konfunderad över den mängd hon stoppar i sig. Ja, det blir ju en påse minst varannan dag. Är det kompisar här kan dom sätta i sig tre påsar på en kväll. Så när jag vinglar hem på kvällarna har hela lägenheten luktat som ett ambulerande tivoli eller tja, som en entré till en cirkus. Bara clownen som fattas, men å andra sidan är det ju jag och jag kommer ju som sagt hem då....

Ska förresten fira slutet av veckan med att käka mina goda ribs igen. Jag får bara inte glömma ta upp dom ur frysen men det hinner jag imorgon. Hanna hade gärna också smakat men hon kommer dra iväg över helgen. Men det går säkert fler tåg. Hennes version av mina ribs förra fredagen blev dock helt ok men smaken var inte riktigt som jag var van. Det sa hon också kan tilläggas. Som ni ju minns hade tjejgänget vänligheten att lämna fyra (4st) till mig då jag kom hem vrålhungrig sent i fredags kväll. Ja hade kunnat äta 40st då...tro mig!

Jaja, life goes on och ikväll tog jag mig även tid att bygga lite på min modell. Jag håller ju att modifiera min timmerbil så den ska se, tja coolare ut. Just det, måste förresten ner till Panduro igen och köpa lite ny färg till balkar och släp tänkte jag. Ska även passa på att köpa några små penslar för denna typ av måleri. Ni vet sådana där små spetsiga saker som kostar sjukt mycket mer än vad dom egentligen är värda, tror jag. Men som ni förstår kan man ju inte använda klassiska stora penslar, nä här krävs finlir på högsta nivå. Hur som haver, så här ser projektet ut just nu.
Jag har satt ett helt nytt chassi, dvs en ny lastbil och släpet som ni ser i bakgrunden ska balkarna limmas på men först ska dom målas i rätt Exte-färg. Lite svårt att förklara men när allt är klart kommer hela ekipaget se ut som nytt. Allt byggt i skala 1:50 precis som det ska vara. Sedan får jag väl ut och plocka lite pinnar som jag kan "låtsas" är stora timmerstockar... Jaja, det som skiljer pojkar från män är priset på leksaker har jag hört. Å andra sidan lägger man ju mer tid också....som vuxen. Men kul är det och jag kommer väl fortsätta med denna typ av galenskap till den dag jag dör.

Hm på tal om att bli vuxen så är det bara lite drygt 3 månader kvar till jag fyller år. Hurra hurra för mig!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar