torsdag 31 oktober 2013

Pyssel utan knussel

Hej hej!

Var en dag full av överraskningar men det kan ju vara spännande det också. Dels har vår gamla kran monterats ner och hämtats av Skrot-Nisse och hans vän(ner). Sedan blev det lite jobb för att därefter dra iväg till flygplatsen. Efter det lite jobb igen och sedan iväg till nästa ställe. Allt detta gick konstigt nog bra men jag kapade en timma på arbetsdagen. Å andra sidan kunde jag nog vara värd det. Men att sluta kl 16 är verkligen inget vanligt.
Flygplatsen var sig lik. Ni vet folk som väntar i evigheter på sitt bagage. Det komiska just idag är dock att flygplanet stor ca 60 meter från själva terminalen. Det innebär att bagaget rimligtvis borde komma ganska så fort. Men icke så nicke, utan det var först när nya passagerar började kliva på som det rasslade till på bagagebandet.
Ut kom allt från kartonger, golfbagar och vanliga resväskor. Förhoppningsvis var allt helt också för alla som skulle ha sina grejer. Men efter att ha fiskat upp kompisen drog vi vidare till nästa anhalt.
Ja, det har varit full fart idag så det kände skönt att bara kunna slappa resten av kvällen.

Medan Hanna var på gymmet passade jag på att inventera mina modeller. Eller i alla fall det som jag ansåg vara komplett. Jag har ju fortfarande lite kvar att ta tag i men har inte hunnit. När jag radade upp alla grejer så insåg jag att jag huserar över ett smärre åkeri, även kallat Ekens Åkeri AB. Ja, se själva ska ni få se. Ganska så sjukt egentligen....
Ni kan ju även förstå att man är poppis då det kommer barn på besök, inte minst killar som gillar leka med bilar. Men nu börjar jag få problem med plats för alla små lastbilar, flak, släp och diverse entreprenadmaskiner. Man kanske skulle bygga sig ett diorama... Problemet är bara...var ska jag bygga det? Jaja, den som lever får se. Kan meddela att jag väntar på ytterligare två modeller som ankommer nästa vecka. Så då kan jag fortsätta byggandet. Då kommer jag förresten ha 5st 25.25 meters ekipage, inte illa. Jag kommer ta en bild på dessa separat sedan...om nu någon bryr sig..hehe
Men det är ju faktiskt så att nu för tiden kan jag inte leka på jobbet utan all lek får ske i hemmet.

Hörde att det verkar vara förenat med livsfara att vara politiker i Nordmaling. Där stannade jag faktiskt och tankade på min färd upp till Luleå. Tack och lov fick jag inte stryk...

På söndag är det extra spännande. Då avgörs det om vi får se Allsvensk fotboll även nästa säsong eller om det blir Superettan. Öster tar emot DIF och det talar inte för att man ska vinna. Nu låter det kanske lite neggo men för en gångs skull är det fakta.
Jaja, den som lever får se.

På tal om fotboll såg jag en ganska så konstig match idag. Sveriges damer mötte Färöarnas damer i VM kvalet. Nu ska man kanske inte skriva så kritiskt men tyvärr var det en ganska så ojämn match. Det var i princip spel mot ett mål hela matchen. Men så är ju Färöarna inte så stort heller...
Hur gick det i matchen då? Jo, Sverige vann med 5-0.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar