torsdag 23 januari 2014

Du är inte klok Madicken!

Hej!

Ja, nu heter jag dock inte Madicken men klok är jag nog inte ändå. Men gårdagens stora projekt var att göra en stoooor isglass till Lilly. Nu är glassen klar! Däremot blev jag lite överraskad av att det fortfarande fanns flytande vätska i flaskan men det beror nog på kolsyran. Ni är jag ingen kemist men det kan vara som så att det inte fryser som vatten när man har kolsyra i. Nu var ju Coca Colan helt oöppnad och inte avslagen. Det kanske det skulle ha varit. Men men, gjort är gjort och här är glassen!
Ja, nu blev ju bilden lite konstig här, men ni det ska i alla fall föreställa en glass gjort av 1,5 liter Cola Zero. Nu kommer nästa fråga och det är om jag ska släpa med mig detta till jobbet imorgon. Det är ganska lockande måste jag erkänna. Det kommer säkert väcka "viss" uppmärksamhet men va fan, det kan jag bjuda på. Glassen kommer ju garanterat att smälta men det är inte riktigt mitt problem just nu. För från det att jag överlämnar glassen till Lilly så är det faktisk hennes problem, inte mitt.

Annars är det som vanligt och som vanligt är det även helg igen. Känns dock helt okej att det är löning också denna fredag och allt kämpande under december månad har ju verkligen givit en rejäl pay-off, minst sagt. Känns dock skönt att kunna lägga undan en stor del av detta till framtida äventyr. Men det är en annan historia.

Dagens tänkvärda och och mening är följande:

CFO asks CEO "What happens if we invest in developing our people and then they leave us"?
CEO: "What happens if we don´t and they stay"?

Hm, ja det kan man ju fråga sig...

Nu är det förresten inte långt kvar till semester. På onsdag "bänkar" vi oss i en förmodad alldeles för trång flygstol och styr kosan söderöver. Semestern är både välförtjänt och välbehövlig om så bara under en veckas tid. Med tanke på resesällskapet kan det bli ruskigt spännande hur denna tripp artar sig, eller urartar. Hm, urartar är ju ofta ett ord man använder när saker och ting går käpprätt och pipan. Men det tror jag dock inte att det gör men man ska aldrig säga aldrig. Jag ska dock plocka fram lite grejer i helgen så jag slipper panik och akutpacka sista kvällen. Men det blir nog så ändå är jag rädd. Fast det är lite av tjusningen tycker jag. Pass ska letas fram, pengar ska växlas och mitt lilla reseapotek ska gås igenom. Innehåller dock bara plåster, nässpray, Treo och ett par extra glasögon. Japp, jag räknar faktiskt glasögonen till "medicinskåpet" när jag reser. Är ju inte så superkul om brillorna skulle pajja och vips ser man inte ett skit. Okej, nu beror det ju självklart på hur pass dålig syn man har men jag tillhör dom som helst bör ha glasögon eller linser på mig i vaket tillstånd. Hm, vet ni förresten om drömmarna blir suddiga om man sover utan glasögon?

Just det, jag fortsätter att läsa i min läskiga bok om mysterier och myter. Den är faktiskt sjukt ockult och ibland får man slå igen boken och själv fundera på om man dissar det man läst eller ska ryckas med i övernaturliga krafter, UFO´s och sjöodjur eller oförklarligt finslipade stenar på flera hundra ton på platser där stenar är lika ovanliga som isbjörnar i Sahara. Nåja, det är faktiskt ganska intressant men jag kommer nog aldrig tro på att Big Foot exiterar. Många har ju sett "honom" men antingen har det varit på fyllan eller så är bilderna så otydliga att lika gärna kan vara en vanlig människa klädd i kläder för jakt som råkat fastna på bilden. För ska man ut i skog och mark och jaga finns det ju faktiskt väl kamouflerade kläder för detta ända mål. Men går man klädd så på "fel" ställer så är det ju inte så konstig att folk reagerar. Lite som om att dyka upp på begravning i clowndräkt.

Jaja nog om det och detta. Nu ska jag göra annat.

På återhörande!
Eken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar