tisdag 21 januari 2014

Mälk til Kaffen...??!!

God morgon, god middag, god afton och god natt!

Ja, denna udda hälsningsfras passar ganska bra beroende på när på dygnet ni läser detta. Så oavsett om ni är en morgon eller nattmänniska är alla lika välkomna. Attan vad jag är smart ibland!
Måndag har nu kunnat förpassas till dåtid och det har varit en ganska så kall måndag. Okej, inte lika kall som uppe i norr men ändå tillräckligt kall för att man fått rejäl vinterkänsla. Dock har inte sjöarna belagts med is än men det är nog bara en tidsfråga. Det nästan skrek i bilen när jag startade den i morse men några minusgrader ska den ju klara av. Vänta bara tills det bli 20-30 minus. Men då finns det ju tack och lov motorvärmare.

Dagen har varit ganska bra faktiskt och inte alls lika stressig som tidigare dagar. Vet inte om det bygger på lite bättre planering eller om det är lite mindre att göra. Men det kändes ganska skönt att inte ha total panik från tidig morgon till sen kväll. Men tro nu inte att att inte finns något att göra, för det gör det. Jag måste även lämna över lite arbetsuppgifter till lite kollegor inför min stundande semester. Tror faktiskt inte det är så där jättemycket men det är lika bra att i alla fall gå igenom vad som komma skall så det inte bli total pannkaka. Sedan tror jag att vissa saker som vanligt kommer att bli liggande tills jag kommer tillbaka, på gott och ont. Men men, skit samma, iväg ska jag och det är bara att gilla läget.

Har inte riktigt bestämt mig om det är bättre att plantera träd eller att borra nya brunnar. Vad säger ni? Nu menar jag bistånd och sådant. Eller ska man skänka en ko eller get? Att dumpa 10 ton ris från ett flygplan känns dock ganska så mycket 80-tal och Band Aid liksom. Men som sagt, brunn eller träd...det är frågan. Självklart är ju båda sakerna viktiga men om man bara fick välja något liksom. Hm, fasen vet, tror nog jag hade valt brunn eftersom vatten är ju trots allt vatten. Och man inte vatten kan det även bli svårt att få ett träd att växa.

Om det är någon som är bra på språk kan ni kanske berätta vilket språk följande text är på:
Va fan, "Mälk til Kaffen"??? Är det ett bebis-språk? Det känns spontant som det är något från Holland men jag är verkligen osäker. Mälk til Kaffen kan lika gärna vara ett otroligt klantigt tryckfel hos fabriken som gjort kartongen men det tvivlar jag också på. Det skumma är att jag hittade inte några fler kryptiska ord på boxen, ja förutom finskan, men inget mer som kunde refereras till "Mälken". Hm, mycket skumt.

Från det ena till det andra så smakade smörgåstårtan mycket bra! Det var en klassisk variant med mycket kallskuret, räkor, mimosa och annat gegg på. Men hungern är ju bästa kryddan och alla utom en deltagare på mötet åt med god aptit. Han som inte åt gick på någon tramsig diet.....! Allt sköljde vi sedan ner med läsk. Jag hade dock köpt lite för mycket läsk visade det sig. Med mig hade jag en flarra Coca Cola, regular, samt en flarra Coca Cola zero, ni vet den utan socker. Sedan även två flarror Fanta apelsin. Men när allt kom omkring dracks det enbart en flaska Fanta så jag fick med mig tre flaskor hem igen, sicket fiasko. Så nu har jag läsk resten av veckan. Funderar på att ge flaskan med Cola zero till Lilly på jobbet för hon dricker minst 1 liter om dagen av den smörjan. Fantan kan jag dock behålla och "låtsas" att det är morgonjuice...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar