torsdag 23 januari 2014

Pyssel och åter pyssel!

Hej svejs!

Kylan består och för mitt senaste projekt är det faktiskt tur. Det som började som en dum idé bland arbetskamrater blev så klart verklighet när jag funderade vidare. Kontentan är att jag just nu håller på att "bygga" en gigantisk isglass....med cola smak.
Man tager vad man haver, och det blev 1,5l Coca Cola Zero som jag ändå inte dricker. I denna flaska stoppades en lång pinne som ska fungera som skaft. Sedan ut med spektaklet på altanen så det hela får frysa till is. Så där står den nu för att få frysa till is. I går kväll tittade jag till den men då satt pinnen fortfarande lite löst. Nu har flaskan fått stå över natten och när jag kommer hem ikväll ska jag se om det inte är riktigt fastfruset. Då kommer fas två, nämligen att skära loss all plast. Kvar blir då förhoppningsvis en isglass bestående av 1,5 liter Coca Cola Zero. Ja, man måste ju prova i alla fall. Men hela detta projekt hade ju helt gått åt pipan och det inte är minusgrader ute.
Glassen ska jag sedan försöka släpa med mig till jobbet och ge till "Lilly". Tanken var egentligen att hon skulle få denna dryck i icke fryst tillstånd men så blir det alltså inte. Hur hon sedan ska handskas med en glass på ca 2kg blir hennes problem.

Annars är det full fart som vanligt men nu är det ju ändå helg snart igen. Har åter igen lite pyssel som ska ordnas till men annars blir det nog även lite tid till att vila. Bör nog även börja packa lite snart också men har dock inte riktigt bestämt vilken väska jag ska använda. Ska ju inte vara borta allt för länge. Hm, kanske ska se om något behöver tvättas också för i så fall är det ju hög tid att fixa även sådana saker. Men men, det löser sig alltid.

Även modellandet går från klarhet till klarhet och igår kväll limmade jag fast de sista detaljerna på mitt senaste vrålåk. Nu ska jag bara få tag på eller bygga mig en rejäl maskintrailer till denna fina tungdragare. Just nu har jag bara satt på en "vanlig" liten trailer men det är mest för syns skull.
Sedan har jag inte så många fler modellprojekt på gång för tillfället förutom att jag ska måla och fila till sidoplogen till plogbilen. Men kan vara bra att pausa lite även med sådant då och då.

Nä, dags att pyssla med annat.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar