tisdag 21 januari 2014

I rather earn than learn!

Hej hej!

Ibland har man bra tajming och ibland mindre bra tajming. Just nyss insåg jag att jag hade ganska så dåligt tajming men sekunden efteråt kom jag på att jag nog hade ganska bra tajming ändå. Hm, ja det handlar om en modell sektion som jag måste fixa senast söndag. Men vi får se hur jag löser detta. Helt plötsligt börjar tiden rinna ut och den så efterlängtade semestern kommer nu sjukt fort inpå och jag har fortfarande massa saker som måste bli klart innan dess. Hm...typiskt också. Okej, tror nog att det är ganska så dålig tajming trots allt. Jaja, nog om det.

Efter att ha plöjt igenom x-antal timmar av den engelska serien "A place in the Sun" inser jag att gräset är inte alltid grönare på andra sidan staketet. En annan sak jag insett är att söder om engelska kanalen i länder så som Portugal, Spanien och Italien men även i Frankrike så är gas det vanliga drivmedlet i kök och hem. Själv är jag inte alls så bevandrad i att jobba med gas och gasol. Lite synd kanske för gasolspisar går ju faktiskt lite fortare att få vatten kokande så att säga. För er som tror att det är ökad brandrisk så tror jag nog att det inte är större än någon annanstans. Okej, skulle du fumla med en flaska matolja så kan det ju gå illa. Men som sagt, det brinner ju i hus utan gas också. Annars är det ganska spännande att se de olika typerna av hus som hugade spekulanter vallas runt bland. Vissa faller inte alls i smaken medan andra hus är rena drömhusen med egen pool eller har en placering med bedårande utsikt. Prislappen varierar också men generellt sätt tycker jag inte att det är så där fruktansvärt dyrt med tanke på vad man kan få. Nåja, själv har jag inga flyttplaner i nuläget och absolut inte till medelhavsklimat. Men ni kan ju återkomma om ca 30 år så får vi ju se vad jag svarar då. Å andra sidan kanske vi lyckats ställa till det så pass för oss själva att vi har Medelhavsvärme även här i Sverige om 30 år, vem vet. Annars lever jag fortfarande efter mottot, borta bra men hemma bäst!

På tal om värme är det just nu raka motsatsen här. Kylan består men jag ber en stilla bön varje dag att det förblir så ett tag. Som jag skrivit innan har jag hellre kyla än regn. Finns ju inget värre än 2-3 plusgrader och äckligt regn. Det känns faktiskt kallare än om det är minusgrader. Så hurra hurra för minusgrader, basta!

Sista tiden ha det varit väldigt hipp med i, ni vet iPhone, iPad, iMac och iPod. Man döpte till och med den framlidna grundarens båt till iBoat. Frågan är om vi inte alla blivit rejält lurade och vi bör kanske alla döpa om oss till...i-diots...?

Från en idiot till en annan, men som historien säger, det finns många puckon men bara ett original!





På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar