måndag 27 januari 2014

Just two more days!

Hej hopp micro pop!

Nu snöar det faktiskt ute och tack vare minusgraderna ligger snön kvar. Snötäcket är dock inte så pass mycket att det behöver plogas men fortsätter snöandet lär man ju vakna tidigt på grund av just plogandet och dess tillhörande maskiner. Men det är dock alltid trevligt med lite snö.
Helgen har dock varit lugn och skön och jag har fått det mesta gjort som fanns med på min "to do" lista. Nästa fast är att försöka få klart allt inför resan. Skulle växlat lite pengar i helgen men det glömde jag faktiskt bort. Men det får jag lösa imorgon tänkte jag. På tisdag har jag lite annat på gång så då hinner jag inte fixa det efter jobbet. Nu behöver jag ju inte växla så mycket men lite är ju bra att ha. Ska även försöka snika till mig lite småpengar. Ett fenomen när man växlar pengar är ju ofta att man får stora valörer som är smått omöjliga att försöka handla bussbiljetter eller vattenflaskor för på plats. Ungefär som att du ska köpa en Coca Cola i en kiosk och lämna fram en tusenlapp, tja typ.

Med bara dagar kvar till OS känns det fortfarande ganska så långt borta. Fråga mig inte varför och det beror nog inte bara på att det inte kommer att gå i Ryssland eller att SVT är helt borta ur leken. Hm, nä det känns bara inte som att OS snart är på gång, skumt.
Tyvärr missar jag även nästa veckas Dokument Utifrån som kommer att handla just om OS, detta event som kommer bli det dyraste vinter-OS någonsin. Men ni som är hemma, kika gärna på det, kan lova att det blir intressant. Sotji är ju egentligen en ort för semestrande ryssar...på sommaren, inte på vintern. Kostnaden är estimerad till ca 50 miljarder USD och det är i sammanhanget sjuka siffror. Det finns även mörka moln över hela eventet och vi får väl bara be till högre makter att inget hemskt händer så som terrordåd eller arenor som kanske kollapsar på grund av fuskbygge eller liknande. Ja, kanske är det allt detta som gör att jag liksom inte alls fått någon OS-feeling....än.

En av de sjukaset men helt klart bästa serierna på TV just nu är Shameless. Vet inte om ni sett den men jag gillar serien. En sådan där lagom smutsig amerikans serie om livet i en enormt dysfunktionell familj i en förort till Chicago. Ja, I like it och hoppas att vi får se många avsnitt av denna höjdare.

Just det, skulle ju egentligen hålla mig, men kunde inte. Nästa modellprojekt är i hamn och inväntar bara delarna. Men den är så gott som klar nu i alla fall och kommer pryda min smått proppfulla hylla minst lika bra som mina tidigare modeller.
Chassit är som sagt på plats, bara lite detaljer som ska finslipas innan hela modellen är klart. Har även gjort vissa efterforskningar och har insett att denna typ av grejer faktiskt har ett visst värde för tokiga samlare likt mig. Så en fin "olekt" modell som ovan kan lätt inbringa några tusenlappar. Men men, har man ett intresse så har man.

Nä, nu ska jag ta med en inspektionsrunda i hemmet för att se om något behöver fixas innan det är dags för ännu en arbetsvecka som dock blir lite kortare än tidigare.

På återhörande!
Eken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar