fredag 3 januari 2014

Hitta punkt se

Tjenixen!

Ja, man har sannerligen inte så bra koll på dagar, veckor och helger just nu. Jag hade faktiskt helt missat att det är helgdag även på måndag. Så vips fick man ju ännu en dag ledigt, skönt! Idag har det varit lite lugnare men det finns ändå en hel del att göra. Men helgen ska dock vigas åt annat än att jobba..tror jag. Finns som sagt att göra så jag får se i vilket mood jag är i under helgen. Men jag ska dock försöka vila upp mig så mycket som möjligt. Jag har ju även lite projekt här i hemmet som jag måste ta tag i. Just nu ligger 1st bokhylla samt två glasdörrar i lill-rummet och det innebär att man egentligen varken kan ta sig in eller ut i rummet. Ja, det finns alltid lite att fixa med ju.

Idag har jag även hunnit att klippa mig. Det kändes skönt. Tror inte jag klippt mig på nästan 3 månader men å andra sidan klippte jag mig sjukt kort sist, lite väl kort på grund av ett missförstånd mellan mig och hoppetossan som klippte mig. Men idag gick det bra och tjejen som klippte mig var ganska så skärpt. Hm, kanske beror på att hon är hundägare.
Hm, lite konstigt det där, vissa säger inte ett ord medan andra drar hela sin livshistoria och det kan ju vara ömsesidigt. Själv brukar jag hålla ganska så låg profil, snackar frisören kan jag snacka, men är frisören tyst så kan jag vara tyst. Mest spännande är det att klippa sig utomlands för då vet man aldrig vad man kan få för frissa. Men nu är jag i alla fall friserad så det räcker ett tag framöver. Är ju skönt att ha det gjort nu när jag även ska iväg också.
Undrar om vi också kommer störa på "Roddan" på stranden... Vi reser ju med samma resebolag...

Förra året såldes Bolaget 1,2 miljoner liter Champagne och ca 8 miljoner liter mousserande vin. Trots den ganska så stora skillnaden i liter har faktiskt Champagne drickande ökat sista tiden. Som alla vet får man ju betala lite mer för äkta skumpa men å andra sidan får man ju vad man betalar för. Tro mig, drick ett glas mousserande som du betalar ca 69kr/flaskan och jämför med Champagne för 4-600kr/flaskan så kommer även en ganska så amatörmässig gastronom att känna viss skillnad. Till och med jag för det måste jag erkänna. I mina ögon ska även Champagne ha Champagnefärg, ni vet så där lite gulaktigt. Jag passar mig för rosa skumpa, det känns ganska så fel.

Nu har det förresten gått tre dagar in på det nya året men det har ändå känts precis som innan. Jag har dessvärre inte kommit på något nytt projekt som ska löpa under hela året men det kommer säker på något bra. Det kan var allt från att dra ett streck varje gång man kör en diskmaskin/tvättmaskin till att spara alla kuvert med fönster på man får under ett år. Hm, ja vi får se vad det blir. Att samla tomflaskor och tomburkar kan dock bli problem eftersom det tar ganska mycket plats, i alla fall i slutet av året kan jag tänka mig. Så det känns inte som någon bra tanke. Jaja, jag får helt enkelt fundera vidare. Hm, men är ändå lite inne på att dra ett streck varje gång man kör en diskmaskin....

Well, planen för helgen är att ta den som den kommer. Kanske jobba, slappa, sova, äta och dricka gott. Låter som en bra och värdig avslutning på hela julhelgen faktiskt. Sedan mjukstartar vi med en 4-dagars vecka för att där efter gå in i vanliga ekorrhjulet igen. Fast inte riktigt, jag får ju trots allt lite semester sedan men hörde av vissa kollegor som suckade djupt då dom insåg att nästa ledighet är vid påsk....men det är inte sant, men det är inte sant för däremellan kommer fastan...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar