tisdag 14 januari 2014

I fablernas värld

Hej hej!

Så var ännu en dag till ända och dagen blev lång. Vinglade in på jobbet ca 07:00 igen och vinglade ut vid 18-tiden. Men jag har dock fått en hel del gjort och efter min snabba dagsplanering där vid 7-tiden så visade det sig att det fungerade ganska så bra. Annars är faktiskt hela styrkan tillbaka på jobbet nu och det är inte säga lite det. Brukar ju alltid vara någon borta av olika orsaker men idag var vi fullt hus, eller full avdelning i alla fall.
Ja det har varit en hektisk period men just nu ser det ut som om det kommer fortgå ett bra dag.

Jobbet i all ära men tack och lov har jag nu lärt mig att helt koppa bort jobbet när jag inte jobbar. En liten kul sak som slog mig är att i mitt lilla hem är jag faktiskt i minoritet. Jag är den enda i hemmet som är av den mänskliga arten, dvs homo sapiens. De andra filurerna som huserar under samma tak är djur i alla dess former. Ett lejon, en häst, en katt, en anka och så en grön liten groda.
Dessa filurer är utspridda lite varstans men efter visst övertalande kunde jag samla ihop dom för en gemensam bild. Dock ville dom gärna posera vid deras coola lilla bil. Vad dom hittar på när jag inte är hemma har jag ingen aning om. Dom kör säkert lite bil, spelar gitarr, sover, äter, leker, hoppar i soffan och sängen m.m. Men för att vara så många är dom faktiskt ganska så beskedliga att ha att göra med den tid jag själv är hemma. Hm, ja det är minsann en brokig liten skara sambos man har och det är helt klart fablernas värld fast i verkligheten. Men en vacker dag går man väl bananas på dessa hyresgäster så då får dom flytta till annan ort/låda/garderob.

I september är det val igen. Som seden säger sker detta fenomen vart fjärde vårt avlånga land. Om det blir någon vallfärd till vallokalerna återstår att se. Själv har jag inte bestämt mig men just nu känns det gott om tid. Så vi kan se fram emot en sommar med en valrörelse utan dess like med små valstugor överallt och ingenstans. Parallellt kommer våra olika partier och politiker att lova guld och gröna skogar, allt för att vi ska rösta på just dem eller deras parti. Japp, samma visa varje valår. Generellt är jag själv fullständigt politiskt ointresserad, i alla fall när det gäller nationell politik. Jag är däremot mer intresserad av internationell politik konstigt nog. Jaja, vem vet hur det går i september. Kan ni inte bestämma er så får ni väl rösta blankt, för trots allt är även en blank röst en röst.

Om man suger, tuggar och suttar på en Fisherman´s Friend borde ju det innebära att man försöker mota bort Fisherman´s Enemy, eller har jag fel?

Såg att Farmen hade börjat nu igen. Men denna gång skiter jag i att följa spektaklet. Det var ju Lill-E som fick mig följa denna dokusåpa en gång i tiden men nu känns det ganska så icke intressant. Av det lilla jag sett av trailern verkar man även detta år hittat personer och deltagare men liksom inte visste fanns....som vanligt. Även Morgan och Ola-Conny ska ut på nya äventyr har jag sett. Jag vet inte, men ibland är deras resor på gränsen till förnedrings-tv måste jag erkänna. Ibland är det så pinsamt att jag till och med fått byta kanal. Frågan är hur mycket tv-teamet hjälper till i bakgrunden. Det ska ju verka som om dom inte gör det men fan vet, Jag är nämligen rädd för att om dom inte skulle ge en hjälpande hand då och då skulle dessa båda herre nog fortfarande var ute på resande fot...från första programserien. Ganska sjukt det där att två tidigare helt okända kufar som jobbar på Gekås i Ullared tack vare en dokusåpa om just Ullared tar klivet in i vardagsrummen och nu får resa jorden runt utan att behöva betala speciellt mycket bara dom har ett tv team i hasorna. Hm, ja man har kanske helt fel jobb, eller är man kanske lite för smart också. Vad vet jag.

Har ni hört talas om fenomentet "Soffsurfing"? Det betyder att man reser runt på olika ställen och bor hemma på folks soffor istället för att bo på hotell. Man tar liksom tågluffen ett steg längre kan man säga. Jag har nog konstant soffsurf här hemma för jag somnar nästan alltid på någon av mina soffor. Men det är ju en annan femma.

Jaja, nog om det! Imorgon är det onsdag och sedan blir det nedförsbacke till stundande helg...igen.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar