torsdag 16 januari 2014

En ordinär torsdag

Hejsan Hoppsan!

Det torra vädret håller i sig och det känns faktiskt skönt. Hoppas att det utlovade regnet inte kommer, i alla fall inte nu på ett tag. Dock saknas fortfarande snön men det kommer kanske. Den som väntar på något gott...väntar nästan alltid för länge.
Annars har det varit en ganska så bra vecka som även varit grymt produktiv både här och där. Men som alltid har veckan gått lite väl fort men det är mer en vanesak nu så man behöver nog inte ens nämna det.

Ja, trots att det officiellt är vinter nu så har redan diverse aktiviteter inför sommaren börjat att planeras eller ska planeras. I helgen är det planeringskonferens i min ena förening och på måndag är det planeringsmöte för ett annat jippo jag är delaktig i. Hm, just det jag ska ju ta med mig läsk till det mötet, det får jag inte glömma. Han vi ska var hos ska nämligen bjuda på smörgåstårta medan jag lovat stå för dryck. Att ta med något med alkohol i känns overkill eftersom vi dels kör bil och dels ska jobba dagen efter. Visserligen har vi skäl till att fira just på måndag men det får vi ta längre fram. Huvudpersonen, ja han som ska bjuda på smörgåstårtan blev nämligen utnämnd till Årets Kronobergare 2013 så det är lite därför vi ska mumsa på smörgåstårtan. Ja, livet det rullar som sagt på.

Att skriva nytt kontrakt har gått lite si och så men det hänger inte på mig utan snarare på de som tänkt skriva på. Men detta är något jag faktiskt ta med ro. Det som sker det sker liksom. Det är inte jag som står i skiten så det känns ganska skönt. Men det hade varit bra att ha det klart innan jag dra på semme men vi får väl se vad som händer. Men för tillfället har jag ju fullt upp med redan befintliga hyresgäster. Igår när jag kom hem möttes jag av en lite kul syn. Tydligen hade vissa muppets varit på utflykt och fått något problem med bilen. Som tur är hade dom kunnat ta sig hem (fråga mig dock inte hur) och väl hemma var det dags för att meka lite. Eftersom jag själv är totalt ointresserad av att meka med bilar lät jag dom få pyssla med det själva, kändes liksom bäst så....
Men till slut fick dom faktiskt ihop bilen igen och tog sig en test drive i kvarteret och det funkade bra....

Ja, som ni ser är det mesta som vanligt...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar