torsdag 29 oktober 2009

En dag som alla andra, eller ändå inte?

Är seg idag. Har varit lite för mycket i veckan och har man dessutom inte varit helt frisk sätter det helt klart sina spår. Men snart är det helg och det ska bli skönt. Förra helgen sabbades ju delvis av att jag låg nerbäddad och tyckte allmänt synd om mig själv.

I senaste numret av Trucking, ja ni vet tidningen för dig inom Maskin, Truck, Skog och Entreprenad så går det att läsa följande. Från och med årsskiftet kommer det lilla skattemärket att tas bort. Ja ni vet, märket som alltid kommer med posten som sedan oftast läggs på hög och sätts på efter att man kommit på det efter någon månad eller så. Hur som helst, man räknar med att spara ca 70 miljoner på detta. Det finns idag andra hjälpmedel för polis eller andra myndigheter att kolla upp fordon med hjälp av registreringsnumret. Så gott folk, nu är det slut med klistrandet på nummerskylten.


Fick precis ett jättetråkigt SMS. En av mina f.d grannar ligger för döden i cancer. Med tanke på att hon inte ens är 40 känns det extra trist. Men det värsta är att hon även lämnar både make och son efter sig. Mina tankar är hos er…
Kan i detta sammanhang inte låta bli att tänka på Michael Jacksons ”You are not alone”. För er som inte hört låten innan, lyssna på den och slut ögonen..Hm, ja livet varken är eller blir som man tänker sig.

Nä..jag skriver mer senare…orkar inte nu..

/Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar