söndag 25 oktober 2009

Karra eller medicin?

Ja, skillnade mellan en halstablett eller ren och skär karra är liksom hårfin. Ok, köper man Fiskarens kompis är det ju lite mer halstablett men allt annat känns som om det är karra rakt igenom liksom. Nä, jag satsade på vatten med citron och honung i. Det har funkat bra än så länge och jag har ävenbesparat mig både "karra" och bensinpengar på att ta vad huset erbjuder.

Kommande vecka ser även den ganska så hektisk ut. Hoppas nu bara att jag är frisk för efter ensnabb koll i agendan ser det inte så ljust ut att behöva vara hemma på grund av sjukdom. Funderarpå att kanske ta någon eller några dagar ledigt under julhelgen och då kanske man bör vara ute i god tid. Dessa drygt två månader innan jul kommer ju att gå i ett rasande tempo är jag rädd. Kanske ska man försöka sig på att julpynta lite också för en gångs skull, men hur det blir med det låter jag vara osagt. Som ni ju vet är jag ingen julmänniska och har nog aldrig varit.

Öppnar jag min kyl nu så finns det en hel del mat. Fick till och med beröm för det eftersom det inte varit så mycket av den varan under en priod nu. Dels har jag ju varit borta och dels har jag oftas dinerat på annat håll så att säga. Känns nästan lite tufft att öppna kylen och faktiskt se att det finns ett visst hopp även i detta lilla hushåll. Hm, jag skulle rent av kunna vara med i MTV Crib och så där lite kaxigt öppna kylen så att alla kan se allt från vattenflaskor till pålägg. Jaja, vattenflaskorna känns ju lite onödigt kanske men allt för konsten. Nästan så jag blev sugen nu på en knäckemacka med ost men jag avstår.
Vet ni förresten att det verkar gå en magisk gräns i vårt avlånga land. Söderöver säger vi ju knäckebröd och norröver säger man hårdmacka, eller hårdbröd. Konstigt faktiskt för hos oss härnere betyder hårdbröd att någon glömt stänga locket i brödburken eller på annat sätt misshandlatsirapslimpan. Hm, nä det får nog även i fortsättningen kallas för knäckebröd här nere.

Jag har förresten fortfarande huvudvärk men det känns som om det finns hopp. Värre är det för min andra hälft som tyvärtom bara blir sämre. Inget jobb där med andra ord.

Undrar om EG frös ihjäl där uppe i stugan förresten....Vore i så fall en katastrof utan dess like, tro mig. Men jag litar på hennes omdöme både gällande kläder och ren överlevnadsinstinkt. Eller har även hon däckat i en rejäl influensa eller grissjukan. Just det, måste förresten kolla en sak med EG sedan, bara jag kommer ihåg det...

Nä, nu ska jag vattna mina nya blommor. Mina andra dog just på grund av akut vattenbrist så nu har jag säkrat upp med hälften äkta och hälften plast. Ja, vad gör man inte...

Vi hörs!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar