söndag 25 oktober 2009

My head hurts...

Aj ja, jag har ont i halsen och i huvudet. Kände det komma krypande i fredags. Lördagen var jag inte alls bra och nu är jag heller inte 100. Har inte tid att vara sjuk nu och jag tillhör dom som inte gör många knop när jag väl är sjuk. Samtidigt kände jag på mig att något sådant här skulle komma men jag hoppades verkligen att jag skulle slippa. Men icke så nicke. Fan, jag hade ju massor att göra i helgen och skulle även hjälpa S att flytta. Visst, jag hade säkert kunnat köra om jag satt i mig en tub Treo men samtidigt hade jag varit ett vrak resten av veckan. Sedan finns ju en viss smittorisk. Men som sagt, nu gäller det att jag blir frisk ASAP. Hinner ju inte vara sjuk och vill inte det heller.
Å andra sidan har det varit ganska mysigt att vara inomhus i helgen. Ute är det ju ett typiskt höstväder med regn och rusk och vi har nu även gått över till fenomenet vintertid. Jag har ju legat ömsom i sängen eller på soffan och liksom bara tyckt synd om mig själv. Har även insett att det inte är så mkt att hänga i granen gällande TV så här på eftermiddagarna. Så då är det extrasynd om mig...Nä, jag hoppas jag piggnar till soon.

Snart är det förresten Halloween. Kanske får man köpa sig en pumpa och skära ut ögon, näsa och mun. Vet att det inte riktigt hör oss svenskar till men det är ganska så kul. Hm, ja det får nog blinågot sådant. Sedan sätter jag den utanför dörren och förhoppningsvis är det alltid någon som kanske höjer på ögonbrynen. Det trista är bara att en klassisk Halloweenpumpa är ganska så dyr. Då man betalar ett kilopris skjuter priset i höjden om man vill ha en pumpa modell större. Lägg sedan till att man slänger ju nästan allt i pumpan, ja så vida man inte gör paj eller annat äckligt. Men vi får se hur det blir. Skapar jag ett pumpamonster lovar jag att ta en bild på denoch lägga ut här på bloggen för allmän beskådan.

Nu har jag nästan tappat all solbränna...suck. Kanske dags att boka en ny resa..

Men nu ska jag dock först se till att bli frisk!

På återhörande!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar