tisdag 27 oktober 2009

Saving all my love for jooooo

Mår bättre idag och har faktiskt helt klarat mig utan någon Treo, än så länge peppar peppar. Så det finns hopp och jag hoppas att helgens svacka var en kortvarig sådan. Däremot är det fortfarande sjuklingar i min omgivning men det är ju en annan femma.
Med nyvunnen energi har jag åter börjat fundera lite på inredningen där hemma. Bilden i skallen är som sagt klar så nu gäller det bara att få till det i verkligheten också. Men det finns även en annan sak som blockerar mina tankar med jämna mellanrum nu också. Byt bil…byt bil…byt bil…byt bil…
Dessa ord sitter som en liten röd jävel på axeln och sticker då och då sitt treuddade spjut i örat på mig och viskar, byt bil…byt bil. Attan, har ju precis bytt bil men samtidigt har jag hittat en annan lite nyare som jag VERKLIGEN kan tänka mig att behålla ett bra tag. Den har allt och lite till och skulle passa mina behov alldeles utmärkt. Men så var det ju det här med pengarna. Men det ser inte helt mörkt ut och jag kommer ju även byta in min nuvarande så lite kosing tjänar man ju in på det. Nå väl, fortsättning följer men det är ett dilemma suck!!

Från bil till Halloweenpumpa är steget ganska stort men nu är det bestämt att jag ska karva ut två stycken pumpor. Dessa två ”frukter” kommer att levereras till mig under veckan för att vara klara att brukas lagom till helgen. En kommer min systerson att få och den andra ska pryda mina föräldrars uppfart vid sommarstugan. Så nu är det bara att putsa till kniv och minisågar och skrida till verket. Ska faktiskt bli riktigt kul och om jag kan försöka komma ihåg att ta en bild på konstverken sedan.

"One need not be a chamber to be haunted, one need not to be a house. The brain has corridors surpassing material place." Emily Dickinson

Förresten, säga vad man vill om Whitney Houston, men en och annan hit har ju trots allt passerat hennes liv. Men sedan gick det ju ganska så rakt utför.
Men som man brukar säga, How will I know..
Innan jag helt fastnar i hennes kärleksballader så traskar jag snabbt vidare men jag ”Saving all my love for you..

På återhörande!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar