fredag 23 oktober 2009

Veckoslut

Skönt att det är veckans sista arbetsdag då denna vecka varit ganska så hektiskt och omtumlande på alla sätt och vis. Ska bli nice att få varva ner lite i helgen trots att även helgen innebär en hel del aktiviteter. Det ska handlas, flyttas och ätas m.m. Men är bara sällskapet bra så kommer det säkert också att fungera. Det kommer bli mupp-sällskap faktiskt.

Hösten är nu ännu mer påtaglig och till helgen ställer vi ju även om klockan till vintertid. Hur är det nu, blir det ljusare på morgonen och mörkare på kvällen? Ja, jag tror att det är något i den stilen i alla fall. Se nu bara till att vrida klockan år rätt håll. Nu ska den tillbaka en timma och inte fram. Skulle man vrida fram klockan blir det ju extra kul eftersom man då lever i en verklighet två timmar före alla oss andra….

Gjorde ett fint bildspel igår i PP. Det jag inte riktigt fick till var musiken så den blev synkad men det löser sig säkert lite senare. Bildspelet blev en liten sesumé av mitt liv, eller vad man ska säga. Dock måste jag erkänna att jag känner mig ganska nöjd men det behövs nog finslipas lite till innan den kan bli publik, om den nu någonsin kommer att bli det.

Måste ta och skriva ett litet mail idag med för att se hur mina små muppar har det. Har gått lite över en månad nu, nä måste vara mer sedan jag omplacerade mina båda boys. Men ni ska veta att av de rapporter som inkommer så verkar dom ha det kanonfint och verkligen leva livet som man ska, ja hundlivet alltså. Att Elmo är extra förtjust i hästar visste vi sedan tidigare om. Han var inte många månader gammal då han rymde in till en hästhage första gången och så där har det liksom fortsatt. Lite kul att se honom så totalt orädd för dessa mycket större djur. Men men, mycket kan man säga om älskade lilla Elmo men han var och är en mycket mycket speciell hund.
Även Morris var väldigt egen men det gemensamma nämnaren var dock alltid att man kunde inte ge dom för mycket gos och kärlek. Dessa båda Engelska settrar var verkligen Engelska settrar och trivdes bäst både i säng och soffa tätt intill sin husse.
Frågan är om jag någonsin framöver kommer skaffa en ny hund. Vet inte faktiskt och som det är nu skulle jag inte ha hjärta till det. Min hund är trots allt fortfarande Elmo. Skulle kännas jättekonstigt att ha en helt annan hund just nu. Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, den saken är säker. Tro mig, jag om någon vet ju det…

Vi hörs!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar