fredag 23 oktober 2009

Första bästa, eller Bästa först?

Efter jobbet idag begav jag mig till stadens matbutik nummer ett, i alla fall sett till dess storlek. Stället heter CG (Citygross) och det du inte hittar där finns inte. Problemet var bara att det var fler än jag som hade samma tanke. Jäklar vad folk det var. Ja, tänk er själva, fredag samt lönehelg. Men jag fick det jag skulle och men hamnade as usual i helt fel kö. Fattar inte att just jag alltid ska hamna i fel köer. Det var detsamma i passkontrollen nu när jag var iväg. Allt gick bra och mitt resesällskap kom igenom utan problem men när jag stegar fram ringer det i passkontrollantens mobil och han börjar tala en massa på sitt inhemska språk. Det värsta är att jag har redan hunnit lämna ifrån mig passet vilket gör att där står jag och ser så där vilsen och dum ut medan kön bakom mig växer. Man kan nästa känna hur dom tänker och funderar om killen kanske har fel pass eller något annat skumt som gör att det hela stannar upp. Well, jag kom dock igenom till slut men det var några smått jobbiga minuter. Hur som helst, jag och köer är ingen bra kombination tydligen.
Ni som läste det tidgare inlägget läste då att jag tänkte skriva och kolla hur hundarna har det.Tro det eller ej men innan jag hann skriva damp det ner ett trevligt mail från familjen Nordlund. Hm, det var nästan så man blev tårögd då jag läste om hur Elmo hade ställt upp för sin nya matte. Sickan S sa tidigt att denna hund var inte dum i huvudet. Hm, ja om ni bara visste hur rätt hon hade. Elmo är helt klart en riktig gentleman. Eventuellt citerar jag Tinas text i något framtidainlägg.

Min gode vän T har förresten försett mig med Spotify nu. Kommentarer överflödiga, men det känns som om hyllan med alla mina CD-skivor kan förpassas till förrådet... Welcome to the future!

Just nu sitter jag förresten på golvet också skriver med datorn på soffbordet samdidigt som jagvilar ryggen mot soffan. Varför undrar ni säkert? Jo, för annars räcker inte sladden till högtalarnain i datorn. Inget konstigt med det.

Lilla E ligger nerbäddad at home i svininfluensa. Nä, men hon mådde inte så kalas så då var det lika bra att hon fick vila upp sig lite. Sedan vill jag själv inte bli sjuk nu. Är ju lite extra känslig känner jag efter att ha tillbringat några veckor i arabiskt medelhavsklimat.

En av mina allra största drömmar någonsin är följande:
Sommarkväll
Utomhusarena
80-90000 vrålande fans
Min elgitarr
Sedan drar vi igång låten Pride (U2)

Appropå U2 så har har Larry Mullen Jr länge varit en av mina idoler. Hans trumspel är kanske inte något så där superspekakulärt men ändå fyndigt på något sätt. Kan meddela att jag sedan länge alltid haft och spelat på YAMAHA trummor. Just like Larry Mullen Jr....

För er som kan sin U2 historia var det faktiskt han som en gång i tiden satte upp en lapp där hemmai Dublin för att se om några ville starta ett band. Det var alltså inte Bono som startade dennagrupp som idag väl får räknas till en av världens absolut största, rikaste och bästa popgrupper.Ja, nu vet ni det.

Nä, life goes on! Nu ska jag handla mjölk, bröd och lite annat till en sjukling, därefter bär det av till min gode vän T för...hm kaffe kanske?

På återhörande!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar