onsdag 4 december 2013

Alla känner apan, men apan känner ingen!

Hej!

Redan onsdag och tiden fortsätter flyga fram. Har skrivit det förr men skriver det igen, just nu är det bara måndag och fredag. Allt däremellan vet jag inte riktigt vad som händer med. Men men, jag ska inte klaga. Så länge man har mycket att göra går ju tiden trots allt fort.
Just nu minns jag ärligt talat inte vad jag åt till lunch idag.....

Att Paul Walker tragiskt omkom har nog inte undgått något, i alla fall inte om man är intresserad av bilar. Är ju ändå lite ödets ironi att han ska dö just i en bilolycka. Jag själv var väl inte någon större fan av vare sig filmerna The Fast and the Furious, men filmerna har ju helt klart varit succé filmer globalt sett. Vissa av er kanske läste om bilentusiasterna som samlades på IKEA´s parkering i Bäckebol för att hedra minnet och det skedde på fler platser runt om i världen. När jag googlade på hans namn nyss fick jag inte mindre än 1 310 000 000 träffar. Shit, det är alltså en miljard trehundra tio miljoner träffar...... Sjuk! Läste dock att dessa 6st filmer om snabba bilar och skumma affärer varit de filmer som dragit in mest pengar någonsin till filmbolaget Universal Pictures. Och det är ju inget litet bolag med filmer som Jurassic Part, E.T, Schindlers´s List m.m.m.m.m.
Men tydligen engagerar bilåkning. Jaja, ibland blir inte livet som det är tänkt. Om ni kikar på diverse forum kring detta så kommer det arrangeras streetrace för hedra minnet av Paul Walker både i Europa och i USA. Hoppas nu bara att det inte slutar på samma sätt som för huvudpersonen själv. Sedan kanske det är viktigt att skilja film från verklighet. Alla kan ju inte riktigt det....
Men ovasett, det är trots allt som så att alla känner apan men apan känner ingen...och apan i detta fall är Paul W.

Veckans låt är helt klart Daniel Beasley´s version/mix av Veronica Maggios "Sergels Torg". Helt klart en av höstens bästa remixer.

Slötittar lite på Big Bang men inser att nu har man nästa sett alla avsnitt. Men det hindrar inte från att man fortfarande skrattar åt denna brokiga skara av personer. Serien är ju även den en succé, inte minst bland "riktiga" nördar. Dom skrattar åt alla interna nördskämt medan vi andra skrattar åt personerna. På så sätt har skaparna av serien faktiskt fått till en riktig Jackpot. En win-win för alla kan man säga.

Nä, nu får det vara bra. Har en hel del annat jag måste ta tag i. Jag ska bland annat räkna bilar.....men det får jag be att få återkomma till.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar