tisdag 17 december 2013

Ella Slangbella

Hej hej!

Usch, nu börjar jag bli trött faktiskt. Men än kämpar jag på men igår var det blev det mer eller mindre bara att fara hem och kasta sig i säng. Tror jag somnade innan kl 22. Å andra sidan var det faktiskt skönt och jag vaknade ganska pigg och utvilad. Men det är sjukt mycket att göra men ikväll tog vi som jobbar i projektet "halvdag", dvs vi gick faktiskt hem 18:00. Nu är det bara tre dagar kvar av veckan men det paradoxala är att just fredagen kan komma att bli den mest hektiska dagen av alla denna veckan. Någon sa hälften på skoj hälften på allvar att vi kanske skulle boka tacosbuffén till jobbet istället. Hm, ja vi får se hur det blir.

Men mitt i all kaos har jag ändå lyckats tänka lite på mina andra kollegor, dvs de som inte ingår i just mitt projekt. Kollegor som jag mer eller mindre knappt hinner se, än mindre tala med. Men på torsdag är det dags för mitt "Annual X-mas Lottery". Jag skrev lite om det innan men nu är det ju liksom officiellt. Och det har redan gått hem vill jag lova. Kollegorna på avdelningen är sååå nyfikna och det får dom vara fram till torsdag. Då, vid halv tio är det dags för utlottningen. Hm, ja det kan bli spännande. Eller vad sägs om detta överfulla "presentbord".


Hm, ja som ni ser är det paket högt och lågt och jag har till och med fått be folk att inte klämma och känna. Vissa paket är nämligen ganska ömtåliga. Sist men inte minst vill jag ju passa på att tacka mina sponsorer som gjort detta möjligt. Volvo, Kosta Boda, Cervera, Citygross osv. En del tror att det är våra egna give aways från jobbet men så är det icke så nicke. Hehe, ja det ska faktiskt bli kul på torsdag.
Har även fått eloge och tackmail från alla som blivit exklusivt inbjudna och det är faktiskt parallellt en viss pik till vår egen ledning som de senaste åren dragit in på julklappar pga "kostnadsskäl".

En annan snackis på jobbet har blivit min godiscylinder. Fråga mig inte hur, men känns som om hela jobbet vet om det, i alla fall alla tjänstemän. Det var likadant med raketen, den spreds också som en löpeld i korridorerna. Hm, ja är man stadens högst betalda clown och gycklare får man väl tåla detta.

Såg förresten ett avsnitt av den "nya" serien Bobs Burger. Måste erkänna att den var ganska kass. Jag fattade inte heller vad det hela gick ut på. Nä, det kommer inte bli en serie jag kommer följa. Känns bättre att ha egna burgare istället.






På söndag är det så dags för fjärde advent. Ni som har satt fyra ljus i ljusstaken kan då med gott samvete tända även det sista. Har man skött sig bra har man då fyra ljus i olika storlek, lite som tripp trapp trull. Eller gör man som en kompis som alltid sågade till sina ljus så dom ska se fina ut sista dagarna med exakt längd liksom. Vi andra sa bara "Orka..."
Just det, på lördag kommer ännu en människa för att eventuellt skriva kontrakt. Å andra sidan känner jag själv inte någon som helst brådska faktiskt. Just nu är det nästan skönt att komma hem, kasta sig på soffan och vara äckligt osocial. Man är ju trots allt kung i sitt eget hem!

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar