fredag 13 december 2013

Ett ess i rocken sex feet under!

Hej!

Ja, så är det helg igen efter en smått galen vecka och än mer galen finns risk att den blir. Vad är det så som är galet? Tja det är att det just nu finns hur mycket jobb som helst men få att skicka. En grupp har under veckan suttit i ett så kallat "War Room" för att minska omvägarna. Själv ingår jag delvis där men har valt att mestadels sitta på min plats. Just mitt projekt gör att jag just nu mer rapporterar direkt till min högsta chef samt VD. Ja, det är galet och allt och alla inser nog nu att det inte är så många dagar kvar att fakturera på, inte av 2013 i alla fall. Tyvärr har en nära medarbetare brakat in i väggen och är sjukskriven året ut. Det har medfört att det blir än mer arbete för oss som fortfarande står upp. Men samtidigt är det en rejäl varningsklocka, helt klart.
Varför klarar jag mig då? Tja, säg det. Men å andra sidan glömmer jag allt var jobbet heter så fort jag går ut genom dörren. Men men, vi får väl se vad som händer.

Hur som helst, som en följd av detta har jag varit minst sagt osocial med mina kollegor och det är lite olikt mig. Men jag har ett ess i rocken som jag ska offentliggöra på måndag. Det är en stor överraskning med anknytning till den kommande julen. Jag är redan nu säker på att den kommer bli succé. Ni får säkert läsa om den senare sedan här i bloggen. Ja, trots att det är arbetsdagar på 11-12 timmar i snitt får man ju inte glömma bort att ha kul, julkul. Som sagt, jag återkommer i frågan.

Idag startade jag en tvättmaskin när jag kom hem trots den sena timman. Drog ju direkt till en kompis men han kände sig lite krasslig så besöket blev ganska kort. Men det kändes ganska skönt att få komma hem och lulla runt istället. Ska ju faktiskt jobba lite imorgon också...phust. Men först ska jag unna mig lite sovis fram till ca 9 hade jag tänkt. Det blir nog ganska lagom för då har det inte hunnit bli någon större trafik ute på vägarna. Det är ju trots allt lördag. Jag kan dock tänka mig att många kommer befinna sig på stan samt vid våra olika köpcentra för att börja julshoppa. Själv har jag inte ens börjat men det löser sig säker.

Minns ni den hyllade men något skruvade serien "Six feet under", som handlade om en familj som hade en begravningsfirma? Serien blev en stor succé och fick även många fina tv-priser. Nu var det ett tag sedan den gick men bara i dagarna fick jag faktiskt veta att just "Six feet" är lite av standard när man gräver gravar. I svenska mått är det ca 1,80m. Så har ni nära och kära som ligger där i jorden så ligger dom på runt sex feet. Ja nu vet ni det.


På tal om annat så håller faktiskt min julbelysning fortfarande. Det hade jag inte trott! Det har ju både blåst och regnat men alla lampor är intakta. Så just nu känns det som om jag gjorde ett klipp, dvs bra kvalitet till liten peng. Jaja, ibland ska man ha tur.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar